تاریخ انتشار:۱۴:۴۴ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
عصر دنا: بعد از سفر مسئولین استان به بخش لوداب و دهستان چین پخش کلیپ هایی از تیراندازی و نمایش قدرت افراد اسلحه به دست این اتفاق با واکنش های زیادی در سطح افکار عمومی مواجه شد . البته کسانی بودند که تلاش کردند این حرکت را توجیه و یا حساب آن را از حرکت های مشابه جدا کنند ولی واقعیت آن بود که تخلف ، تخلف است و در چنین موضوعاتی مدیر یا نماینده فعلی با قبلی فرقی ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

بعد از سفر مسئولین استان به بخش لوداب و دهستان چین پخش کلیپ هایی از تیراندازی و نمایش قدرت  افراد اسلحه به دست این اتفاق با واکنش های زیادی در سطح افکار عمومی مواجه شد . البته کسانی بودند که تلاش کردند این حرکت را توجیه و یا حساب آن را از حرکت های مشابه جدا کنند ولی واقعیت آن بود که تخلف ، تخلف است و در چنین موضوعاتی مدیر یا نماینده فعلی با قبلی فرقی ندارد.
از همان روز اول نیز انتظار افکار عمومی ورود دستگاه قضا به این موضوع و برخورد جدی با عاملان آن جهت عدم تکرار آن بوده است . شکی نیست که چنین رفتارهایی می تواند به یک فاجعه منجر شود و بروز کوچکترین حادثه در حضور مسئولان یک خوراک خبری برای رسانه های ضد انقلاب خواهد بود که در آن صورت نه تنها استان که کشور باید هزینه چنین قصور و اشتباهی را پرداخت کند . پس پیشگیری از این حوادث یک ضرورت است که تاکیدات مقام معاونت در دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمدی مبنی بر تشکیل پرونده برای این حرکت اقدام شایسته و قابل تحسینی است.
از طرف دیگر رواج سنت تیراندازی در مراسمات شادی و عزا در سال های اخیر با واکنش های زیادی مواجه شده است که در سال های اخیر با اهتمام جدی مسئولین قضایی و انتظامی  حرکت خوبی برای مدیریت و کنترل آن آغاز شده است . بنابراین تیراندازی با هر نیت و قصدی در جلوی هر مسئول و نماینده مجلس پذیرفتنی نیست و منت گذاشتن برای چنین حرکتی بر سر نظام و انقلاب عذر بدتر از گناه می باشد . چرا که بخوبی همه می دانند نیت از چنین رفتارهایی بیشتر در چارچوب همان منازعات سیاسی و منطقه ای قابل تفسیر است . اقدام دستگاه قضا در تشکیل پرونده برای چنین اتفاقی را باید به فال نیک گرفت و امیدوار بود از دل این قاطعیت حذف این سنت نامیمون و خطرناک را شاهد باشیم . نگرانی بزرگتر تکرار این رفتارها در ایام انتخابات و یا در مراسمات مردم است . قرار نیست رفتاری که بر مذموم بودن آن تاکید می شود برای آن استثنا قائل شد  و با دلیل تراشی و توجیه آن را نه تنها محکوم نکرد که با خوشحالی به نمایش گذاشت .
اظهارات سید عیسی حسنی معاون قضایی و پیشگیری از جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد خواست قاطبه افکار عمومی استان است که اتفاقا دستگاه قضا باید چنین موضعی را تا به آخر پیگیری و گزارش آن را به مردم ارائه  دهد تا درس عبرتی برای جلوگیری از تکرار و یا بروز حادثه ای تلخ شود . همچنین مسئولین و نماینده محترم نیز باید تمکین و احترام به قانون خود  را با حمایت از این اقدام و اقرار به اشتباهی که صورت گرفته است بیان نمایند .

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.