تاریخ انتشار:۱۴:۳۷ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
عصر دنا: نماز جمعه این هفته شهرستان گچساران به امامت حجت الاسلام صفایی امام جمعه موقت گچساران برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

امام جمعه موقت این شهرستان روز ۶ خردادماه ۱۴۰۱ در خطبه های پیش از نماز ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) و ذکر روایت در خصوص این امام، اظهار کرد: امروز روز نسیم مهر و حمایت از خانواده های زندانیان نیز هست، اگر زندانیان گناهکارند، خانواده هایشان جرمی ندارند، باید از اینها حمایت کنیم و کمک کارشان باشیم.
وی گفت: زنان مسلمان باید الگوی خود را حضرت فاطمه و حضرت معصومه قرار دهند، 
وی گفت: حضرت معصومه (س) الگوی امت مسلمان هستند، امروز متدینین نگران مسئله حجاب هستند، کاش مسئولین این مسئله مهم جوابی می دادند و برنامه هایی را قرار می دادند که این موضوع کنترل می شد.
وی گفت: فضای شهرها و استان های ما باید فضای مهدوی و علوی و فاطمی باشد. شهیدی که در وصیت نامه اش نوشت برای شهادت من گریه نکنید، آنروزی گریه کنید که عفاف و حجاب سبک شمرده شود.
وی در خصوص حادثه متروپل آبادان گفت: حادثه متروپل در ابادان ممکن است دامن گیر هر شهری شود. در برخی از شهرها بسیاری از ساختمان ها بیشتر از ۱۰ طبقه هستند، اگر زلزله ای بیاید چه اتفاقی برای این ساختمان ها می افتد. ناظر، کارگر، بنا، مهندس ناظر، اگر درست عمل کنند این اتفاقات را شاهد نخواهیم بود.
وی در خصوص شهادت و ترور مدافع حرم در هفته گذشته گفت: اینان خود را در مکتب امام حسین (ع) دیده اند، اینها جان خود را در طلب اخلاص گذاشته اند، کسی که در جنگ با صهیونیست ها جان خود را تقدیم می کند، این روح حسینی است.
وی گفت: باید این انسان های ارزشمند را محافظت کرد و نگذاشت از بین بروند.
حجت الاسلام صفایی اظهار کرد: مقام معظم رهبری مطالبی بیان کردند، از جمله گفتند انقلابی ماندن خیلی بهتر از انقلابی بودن است. انقلاب کردن ارزشمند است، اما ارزشمندتر حفظ این انقلاب است، همیشه باید انقلابی عمل کرد، نه بصورت مقطعی انقلابی باشیم.
وی به اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها اشاره کرده و گفت: در این روزها طرح مردمی سازی یارانه ها در صدر کار دولت است.
وی گفت: پیامبر ۳ سال در شعب ابی طالب محاصره اقتصادی بودند. پیامبر در این سه سال با خدا مناجات می کرده و فرمودند خدایا بین ما و نان جدایی نینداز، اگر نان نباشد عبادات ها انجام نمی شود. پیامبر این را گفته اند.
خطیب جمعه گچساران گفت: اگر نان مردم مشکل پیدا کند، مردم نمی توانند واجبات خود را انجام دهند، در کشور ما هنوز نان گران نشده، اما خدا نکند که این نان هم گران شود. 
وی افزود: مردم ما آگاهند، از قاچاق باخبرند، اما ملت را دریابید، فشار اقتصادی بخصوص بر روی پابرهنگان وجود دارد.
حجت الاسلام صفایی بیان کرد: بعضی ها بیکارند، کسی از خانواده شان سر کار نیست، یارانه ۳۰۰و ۴۰۰ هزا تومان با این گرانی اجناس دردی را دوا نمی کند.
من به عنوان یک طلبه، در بین مردم هستم، میوه های تابستانه کیلویی ۶۰ هزا  تومان است، کی می تواند میوه بخرد؟ باید به فریاد ملت رسید.
وی گفت: اگر قرار است جنسی گران شود اول یارانه اش را بدهید، کفاف نمی کند.
وی گفت: دولت کار سختی می خواهد انجام دهد، اما کار سخت تصمیم سختی هم نیاز دارد، هر چند که دولت هم به فکر هست و مردم ما هم صبور هستند.
وی گفت: مردم ازسرود سلام فرمانده استقبال خیلی زیادی کرده اند، کرونا دارد برچیده می شود و مجالس در حال برگزاری است، اما مجالس مذهبی را هم برپا کنید، هنوز خیلی از حسینیه ها تعطیل است. با رعایت مسائل بهداشتی مراسم مذهبی برگزار شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.