کد خبر: ۱۸۳۷۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار:۱۴:۱۲ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
"آب و آتش"
عصر دنا: روانشناسی زرد، فنِ کاذبی است که با ارائه ی راه حل های ساندویچیِ عجیب و غریب و مَن درآوردی، دست به الکی خوش کردنِ مردم می‌زند و از این طریق، کسانی که در این کار هستند، پول هنگفتی به جیب می زنند! حال، سوال اینجاست که ماحصلِ این سبک از روانشناسی، برای جامعه ی هدفِ آن، چیست؟؟؟
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

یادداشت- صدرا صلاحی فرد: ضمن عرض تسلیت به تمامِ بزرگوارانی که از این معضل، مصیبت دیده اند:
قطع به یقین، خاصه برای آن ها که نَمی اهل کتاب باشند، این عناوین خیلی آشناست : "رازِ یک شبه پولدار شدن، رازِ جذابیت، چگونه فلان کنیم؟ چگونه فیسار شود..."؛ به بنیه ی نگرشیِ این دست از کتاب ها، رواشناسی "زرد" می‌گویند! خب، این چه ربطی به ماجرای آبفای چاروسا دارد؟؟؟ ==>فعلا متن زیر را با دقت بخوانید، سپس متوجه خواهید شد:

در اواسطِ صفحه ی ۱۷۳ کتابِ "۰۰را۰۰۰"، به نویسندگی اینجانب، در بخش "عقل رسانه ای" یا مغزِ طلاکاری شده، آمده است:
"کارِ این ها(ماهواره و تلویزیون)، تجارت کردن با مفاهیم است. مفهوم عشق را مسخره نموده و دچار استحاله کرده اند! این ها برای اینکه طرفدارانشان را افزایش دهند یا حفظ کنند، بیشترِ مسائل را به شکلی غیر از آن که هستند نشان می دهند؛ یعنی بر اساسِ منافع شخصی و پسندِ لایعقلونیِ عام( اشاره به آیه ی " و اکثرهم لا یعقلون...")، نشان می دهند؛ یعنی طلاکاری شان می کنند!... رسانه می خواهد بگوید همه چیزدان هستم و سعی اش بر این است از هر چیزِ جدیدی یک محتوایِ ساندویچی آماده کند و به خورد افراد بدهد تا همه بگویند اینجا همه چیز دارد. رسانه ها(عمدتا) فَست فودی عمل می کنند و چون عجله دارند، سطحِ کیفیت محتوا را تا جایی پایین می آورند که بشود با آن پول درآورد! پس، عشق را یک هیجان نشان می دهند تا یک نسل را پای فیلم هایِ به اصطلاح عاشقانه ی هندی و ترکی و بلکه ایرانی بنشانند!...".

==>اساسِ این کار، "روانشناسی زرد" می باشد! روانشناسی زرد، فنِ کاذبی است که با ارائه ی راه حل های ساندویچیِ عجیب و غریب و مَن درآوردی، دست به الکی خوش کردنِ مردم می‌زند و از این طریق، کسانی که در این کار هستند، پول هنگفتی به جیب می زنند! اکنون سوال اینجاست که ماحصلِ این سبک از روانشناسی، برای جامعه ی هدفِ آن، چیست؟؟؟ برای پاسخ به این سوال، می توانید دقت کنید به فرجامِ روحی روانیِ افرادی که پیگیر این فاز از کتاب ها بوده اند و نیز کسانی که در سال های اخیر، در دامِ برخی شرکت های طمع برانگیزِ نِتوُورکی(بازاریابی شبکه ای) افتاده بودند! به وضوح خواهید دید که این سبک از روانشناسی و نگرش، فقط و فقط و فقط یک نتیجه دارد: شکستنِ مقاومتِ روحی-روانی در زندگی و دل بستن به توهماتِ ظاهرقشنگ!
==> حال، بر می گردیم به همان سوال اول: این موضوع چه ارتباطی به ماجرای آبفای چاروسا دارد؟؟؟ در پاسخ باید گفت: گسترشِ اندیشه ی روانشناسی زرد از طریقِ صدا و سیما و نیز فضای‌مجازی و در نهایتْ ورود آن به سبک زندگی مردم، آن ها را بیشتر به فردگرایی و معجزه جویی سوق می دهد و پس از مدتی از مطالبه گریِ مستمر و دسته جمعی،،، نا امید می کند و در چنین موقعیت هایی که عرصه را بر خود تنگ می بینند،،، به منظورِ سرعت بخشیدن به استحقاقِ حقوق خود، دست به خودسوزی و خودکشی می زنند! یعنی یک مطالبه گریِ "سیاه" ! که متاسفانه، در سال های اخیر، افزایش داشته است...

===> نظر شما در این باره چیست؟؟؟


●نگارنده: صدرا صلاحی فرد(صادصاد)
■چهارمِ سِه یِ یک هزار و چهارصد و یکِ هجریِ خورشیدی/دهدشت

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
Mr
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
با سلام و عرض ادب،بله باید مطالبه گر بود ،اما موضوع خودکشی در منطقه چاروسا واقعا زیاد و جای تامل دارد و یک موشکافی می خواهد،البته که فقر معضل است ،اما فقر فرهنگی بیشتر
علی داودیان پناه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
باسلام هم با کلمات وواژه ها اشنایی پیدا کردیم وهم با نوع تفکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
باسلام 43سال گذشته تجربه شده فقر اقتصادی گرانی و تورم وبیکاری وگرسنگی باعث شد انسان دچار مشکل روحی و معضلات اجتماعی و حوادث تلخ جامعه وتحریم و انزوا ناکارآمدی نظام ایران گرفته عده‌ای بفکر شعار دادن هستند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.