تاریخ انتشار:۰۰:۳۶ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خبر داد
عصر دنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: به منظور جلوگیری و خودکنترلی آتش بیش از ۱۹۰کیلومتر آتش بُر در مناطق حفاظت شده جنگلی استان ایجاد شده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

اسلام جاودان خرد در جمع خبرنگاران افزود: با شروع فصل گرما احتمال آتش سوزی های عمدی و سهوی در جنگل و مراتع افزایش می یابد.

وی ظهارکرد: بر این اساس ، اتخاذ تدابیر مناسب برای کاهش سطح آتش سوزی ها و میزان خسارات به منابع ملی و نسل های آینده ، اقداماتی است که از سوی دستگاه های متولی باید مورد تاکید و توجه قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: محیط بانان با سه دستگاه تراکتور در مناطق حفاظت شده گرمسیر تا سردسیر بیش از ۱۹۰ کیلومتر آتش بر ایجاد کردند.

جاودان خرد با اشاره به توپوگرافی عمدتا" کوهستانی مناطق تحت مدیریت محیط زیست در استان تصریح کرد: کوهستانی بودن اغلب مناطق استان باعث شده، در بیشتر موارد کار اطفا حریق با کندی و سختی فراوانی انجام گیرد، بنابراین اتخاذ اقداماتی که نقش خودکنترلی در آتش را ایفا نمایند ضروری بود .

وی ادامه داد: این اداره کل به منظور پیشگیری از گسترش آتش سوزی‌های احتمالی در مناطق جنگلی و مرتعی، ایجاد آتش بر را در دستور کار خود قرار داد و در همین راستا بیش از ۱۹۰ کیلومتر آتش بر در مناطق تحت مدیریت محیط زیست در ۲ حوزه گرمسیر و سردسیر ایجاد نموده و محیط بانان همچنان روزانه مشغول ایجاد آتش برند .

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بی توجهی و سهل انگاری بعضی از افراد هنگام حضور در عرصه‌های جنگلی احتمال وقوع آتش سوزی در این عرصه‌ها را افزایش داده که با ایجاد آتش بر، امکان گسترش حریق‌های احتمالی تا حد قابل توجهی در این مناطق کاهش می‌یابد.

 جاودان خرد از مردم خواست که کشاورزان ضمن خودداری از آتش زدن کاه و کلش مزارع کشاورزی و باغ های حاشیه مناطق حفاظت شده از رها کردن شیشه و پلاستیک در جنگل که ممکن است بر اثر افزایش دما و تابیدن خورشیدن باعث ایجاد آتش سوزی شود، جدا خودداری کنند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.