تاریخ انتشار:۰۷:۳۶ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:
عصر دنا: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: واحدهای شن و ماسه خسارت‌های زیادی را به حوزه منابع طبیعی و محیط زیست وارد کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد کیامرث حاجی‌زاده روز شنبه در نشست شورای فنی استان در یاسوج اظهار داشت: کارخانجات شن و ماسه در شهرستان بویراحمد ‌وضعیت مناسبی ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سوء استفاده از اراضی منابع ملی تحت عنوان سرمایه‌گذاری، افزود: ستاد مبارزه با کوه خواری و زمین‌خواری در استان تشکیل شده تا اراضی که تحت عنوان سرمایه‌گذاری طی ۲۰ سال اخیر واگذار شده اما اقدام خاصی صورت نگرفته، بازگردانده شود.

وی عنوان کرد: این اراضی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌هایی مانند میراث فرهنگی به سرمایه‌گذار واگذار شده اما می‌بینیم پس از گذشت سال‌ها تغییر کاربری داده شدند که این موارد را در دستور کار قرار دادیم چرا که معتقدیم همه چیز باید در مدار قانون باشد.

حاجی‌زاده با تاکید بر استانداردسازی مصالح ساختمانی از جمله شن و ماسه، ابراز داشت: در گذشته بهانه واحدهای شن و ماسه، قیمت پایین مصالح بود الان که با مجوز و بدون مجوز قیمت‌ها را افزایش داده‌اند باید مصالح استاندارد و با کیفیت در اختیار مردم قرار دهند و بهانه‌ای هم در این خصوص نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دفتر فنی بر واحدهای شن و ماسه نظارت داشته باشد، گفت: برداشت‌های واحدهای شن و ماسه در مسیر جاده یاسوج به سمیرم آسیب‌هایی وارد کرده است، در یکی از روستاها هم آنقدر برداشت صورت گرفته که زیر باغات روستا خالی شده و فاجعه محیط زیستی رخ داده است.

حاجی‌زاده با اشاره به اینکه مصالح ساختمانی پایه در شهر زلزله‌زده سی‌سخت دارای مشکلاتی بود، افزود: سی‌سخت بر روی گسل زلزله قرار دارد لذا دستگاه‌های نظارتی وارد میدان شوند و نظارت جدی داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: نباید واحدهای شن و ماسه تولید نامرغوبی داشته باشند چرا که همه چیز بر وفق مراد آنها است.

وی گفت: واحدهای شن و ماسه بدون مجوز لطمه‌های زیادی را به حوزه منابع طبیعی و محیط زیست وارد کرده‌اند.

برچسب ها: شن و ماسه ، محیط زیست
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار