تاریخ انتشار:۰۷:۳۵ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
عصر دنا: مدیر صندوق کارآفرینی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این صندوق سال گذشته در ۵۰۰ روستای استان خدمات ارائه کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

کاظم حاجی پور با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید در راستای مسئولیت‌های اجتماعی با هدف حمایت از گروه‌های اجتماعی غیر‌بانک پذیر و کسب و کارهای خرد و کوچک در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته فعالیت می‌کند، گفت: در همین راستا طی یک سال گذشته به ۵۰۰  روستای استان خدمات ارائه شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید بیان کرد: این صندوق همچنین با تشکیل کمیته‌های فرهنگی و اجتماعی و شناسایی مناطقی که دارای معضلات اجتماعی بوده است با برپایی کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی در حواشی شهر یاسوج ( بلهزار- مادوان و مزدک) نسبت به تشکیل صندوق‌های زنان حاشیه شهر اقدام کرده است که در این مدل با تأمین مالی خرد و اختصاص تسهیلات با هدف توانمند سازی و مشارکت جامعه محلی اقدام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اعضای  صندوق‌های محلات را کارآفرینان محلی، زنان سرپرست خانوار، زنان و دختران جویای کسب و کار خرد محله‌ای تشکیل می دهند که با شکل‌‌گیری صندوق و دریافت تسهیلات، کسب و کارهای محلی در حوزه‌های مختلف در این محلات راه‌اندازی می‌شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان  با اشاره به اینکه این صندوق‌های محله ای یکی از ابزارهای کارآمد برای توسعه کسب و کار در مناطق کمتر توسعه یافته در راستای ایجاد نظام تامین مالی مبتنی بر ویژگی‌های بومی هستند، افزود: در صندوق‌های تشکیل شده حاشیه شهر یاسوج  زنان در زمینه‌های مختلف از جمله تولید لباس‌های بومی محلی، عروس و بسته‌بندی محصولات غذایی و سنتی فعالیت خود را شروع کرده‌اند که با عملکرد و رضایت چشمگیری همراه بوده است و مورد توجه و استقبال زنان کارآفرین این منطقه قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه صندوق‌های خرد محله‌ای توانسته‌اند در کاهش مسائل حاصل از حاشیه‌نشینی شهرها موثر باشند از این رو سرمایه‌گذاری بیشتر در این صندوق‌ها ضروری است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.