تاریخ انتشار:۱۷:۲۷ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
عصر دنا: یاسوج- استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ورود ۲۶۰روستا و پنج شهر استان به تنش آبی خبرداد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سید علی احمدزاده ظهر پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات حوزه آب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۶۰ روستا و ۵ شهر استان دارای تنش آبی هستند.

وی بیان کرد: اعتبارات مورد نیاز برای آبرسانی و اجرای پروژه‌های حوزه آب به ۱۸۴ روستا تأمین شده و در اختیار بسیج سازندگی سپاه فتح قرار گرفته که ظرف دو هفته آینده عملیات اجرایی ۱۱۰ روستا آغاز می‌شود.

وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مبلغ ۸ میلیارد تومان برای اجاره ۱۵ تانکر به منظور آبرسانی سیار به روستاهای زیر ۲۰ خانوار اختصاص دهد.

احمدزاده گفت: ۱۰ میلیارد تومان هم رأی نگهداری مخازن آب عشایری اختصاص یافته است.

وی عنوان کرد: ۱۰ میلیارد تومان برای خرید و تعمیر پمپ‌های آب که براثر نوسانات برق دچار خرابی و سوختگی شدند اختصاص داده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اخطار به شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: در صورتی که نوسانات و ناپایداری برق حل نشود علیه شرکت توزیع نیروی برق استان به وزارتخانه شکایت می‌کنیم، خسارت‌ها هم باید جبران شود.

وی با اشاره به اختصاص ۲۲۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به یاسوج و حومه از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور گفت: با این میزان اعتبار علاوه بر اصلاح شبکه توزیع آب یاسوج، فرسودگی شبکه نیز برطرف می‌شود که تاکنون ۵۰ میلیارد تومان این اعتبار جذب شده است.

استاندار گفت: مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی برای یاسوج احداث تا مشکل آب این شهر تا پایان سال ۱۴۰۱ برطرف شود و تصفیه خانه شهر یاسوج با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی تا خرداد ماه وارد مدار شود.

احمدزاده بیان کرد: با افتتاح سد تنگ سرخ مشکل ناپایداری آب شهر یاسوج برطرف می‌شود.

احمدزاده از اختصاص ۷۰ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور برای اصلاح شبکه توزیع آب سایر شهرهای کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: ۱,۰۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل و افتتاح سد چم‌شیر برآورده شده که ۸۵۰ میلیارد آن مصوبه شده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.