تاریخ انتشار:۱۱:۰۷ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

حسن روحانی رئیس جمهور دولت یازدهم و دوازدهم در طول دولت خود یک سفر به استان کهگیلویه و بویر احمد و آن هم در آستانه انتخابات سال ۹۶ در دوره اول ریاست جمهوری داشت و وعده‌هایی داد که بسیاری از آنها در استان محقق نشد.

وعده‌هایی همچون تکمیل جاده پاتاوه به دهدشت و یا تکمیل جاده یاسوج-بابامیدان و وعده اعتبارات ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی برای اجرای طرح‌های عمرانی همچنین نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان کمک‌های فنی و اعتباری که لازم است مسؤولان دولت آقای روحانی در استان توضیح دهند کدام یک از وعده‌ها در کهگیلویه و بویراحمد محقق شد و چه قدر از این اعتبارات تخیص داده شد.

پروژه‌هایی همچون راه‌های مواصلاتی و مجتمع‌ فرهنگی- هنری یاسوج و هتل ورزش و سایر پروژه‌های ریز و درشت دیگر که همچنان از دولت احمدی نژاد باقیمانده و دوره ۸ ساله آقای روحانی را طی کرده و اکنون به دولت آیت الله رئیسی رسیده است.

در آن دوره دو پروژه مهم در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد یکی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری و دیگری بیمارستان ۲۸۳ تختخوابی پس از کش و قوس‌های فراوان افتتاح شد که عمده کارهای آن در دولت احمدی‌نژاد انجام گرفته بود و بی‌انصافی است اگر این دو پروژه بزرگ را از ثمرات و میراث‌های به جا مانده از دولت‌های یازدهم و دوازدهم بزنیم.

هر چند بسیاری از دولتمردان در دوره گذشته اصولا اعتقادی به ساخت بیمارستان ۲۸۳ تختخوابی در یاسوج نداشتند و بارها از زبان مسؤولان استانی شنیدیم که اعتبارات بی‌خود و بی‌دلیل برای ساخت این بیمارستان هزینه شده تا اینکه ویروس کرونا همه‌گیر شد و به همه از جمله همان آقایان منتقد به چشم خود دیدند که اگر بیمارستان بزرگ ۲۸۳ تختخوابی یاسوج نبود چه فاجعه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد پیش می‌آمد.

دولت روحانی هر چه بود به انتهای عمر خود رسید هر چند که خدمات آن دولت هم به پای نظام جمهوری اسلامی نوشته می‌شود.

بعد از دولت آقای روحانی نوبت به دولت آیت الله رئیسی رسید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کند و مصوبات بسیاری برای استان در زمینه‌های مختلف داشته باشد.

بنا به گفته مسؤولان استانی که تعدادی از آنها بازمانده دولت قبلی هستند در هیچ دوره‌ای اعتبارات به مانند این دوره برای استان در نظر گرفته نشد و تخصیص آن نیز در هیچ دوره‌ای قابل مقایسه نیست.

در سفر رئیسی به استان کهگیلویه و بویراحمد مناطق استان به خصوص نقاط محروم بیش از پیش مدنظر قرار گرفت و اعتبارات بسیاری در حوزه راه و آب روستایی به استان تخصیص یافت، اعتباراتی که تحول بزرگی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد خواهد کرد که یک نمونه از آن اعتبارات ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به مناطق روستایی استان با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که کار آن به زودی آغاز خواهد شد

 

.

نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد همین چند روز پیش برگزار شد که طی آن رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارشی از وضعیت بودجه در این استان در سال گذشته و سال جدید ارائه کرد.

علی شهابی نسب رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در سال گذشته نزدیک به ۱۳۰۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشتیم که ۶۴۹ میلیارد تومان آن نقدی و ۶۶۷ میلیارد نیز اسناد خزانه بوده و در طول دوران عمر استان بی‌سابقه است و علاوه بر آن ۶۳۴ میلیارد تومان اعتبارات نفت داشتیم که ۴۵۳ میلیارد تومان آن اعتبارات ملی بوده که اگر آن را نسبت به سال ۹۹ مقایسه کنیم بالای ۳۰۰ درصد اسناد خزانه استان رشد داشته و در چند دهه اخیر بی سابقه بوده است.

وی در ادامه اظهارات خود در نشست شورای اداری گفت: در تبصره ۱۸ به میزان ۲۲۰۰ میلیارد تومان برای آبادانی استان به طور تسهیلات برای طرح‌های اقتصادی دیده شده که در طول ۴۳ ساله قبل بی‌سابقه بوده است و همه باید به طور جدی آنها را جذب کنیم تا شعار سال مبنی بر اشتغال زایی تحقق پیدا کررده و در شورای برنامه ریزی مصوب شود و بیکاری در استان کاهش پیدا کند.

در این نشست کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استاندار هم گفت: حرکتی جدی در استان در سال ۱۴۰۰ و در بحث زیرساخت‌ها و پروژه‌های عمرانی همچنین حوزه اقتصادی اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ اعتبارات عمرانی تخصیص یافته به استان ۷۰۰ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۰ به ۲۲۰۰ میلیارد تومان رسید یعنی ۳۰۰ درصد رشد اعتبار داشتیم.

معاون عمرانی استاندار عنوان کرد: با سفر آیت الله رئیسی و هیأت دولت به استان ۵۰۰ میلیارد تومان تخصیص و ۷۰۰ میلیارد در آستانه تخصیص است که در کل ۳۴۰۰ میلیارد تومان اعتبارات در سال ۱۴۰۰ داشتیم و به هیچ وجه قابل مقایسه با اعتبارات سال ۹۹ نیست.

حاجی زاده افزود: اگر پروژه‌های ما در حوزه زیرساخت‌ها اعم از سدسازی، کشاورزی، بهداشت، ورزش و دیگر حوزه‌ها راکد و چند سال خوابیده بودند اما امروز هیچ پروژه‌ مهم راکد در استان نیست و همه در حوزه‌های مختلف فعال هستند.

وی اضافه کرد: حرکتی جدی در رشد و توسعه استان شروع شده که با پیگیری استاندار دوچندان شده و اگر توفیقی در استان باشد ناشی از یک حرکت جهادی است که در سال گذشته و امسال با تعامل خوب مدیران به این نقطه رسیده‌ایم و اکنون شاهد بهترین تعامل میان نمایندگان، مسؤولان ارشد اجرایی، نماینده ولی فقیه همچنین رسانه‌ها در استان هستیم.

معاون عمرانی استاندار تاکید کرد: همه خود را مکلف می‌دانیم که پروژه ها را اجرا کنیم یکی از دلایلی که باعث شد اعتبارات خوبی به ما تعلق‌گیرد جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات سال ۹۹ بود لذا انتظار است که در بحث مطالبه گری و نقدها منصفانه عمل شود تا نتایج خوبی برای توسعه استان داشته باشیم.

منبع: فارس
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین