تاریخ انتشار:۱۳:۳۵ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
عصر دنا: مهمترین چالش در توسعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد نبود هویتی متناسب با فضای اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی این استان است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

در پیام سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد برای پاسداشت روز معمار آمده است:

معماری ظرفیتی است ارزشمند برای بازتاب درست آداب و رسوم هر جامعه و هنر و دانشی است عینی و ذهنی که می‌تواند انتقال دهنده ای قابل اتکا برای هویت و جریان های فرهنگی اصیل و تاریخی هر منطقه‌ای باشد.

در کهگیلویه و بویراحمد به ویژه مرکز آن به واسطه جوان بودن شهر، نیاز به طراحی های هدفمندی داریم که ضمن حفظ کالبد تاریخی، فرهنگی و دینی با ارزش شهر، چالش های موجود در حوزه های مختلف معماری شهری را مرتفع می کند.

بگذارید راحت صحبت کنیم، مهمترین چالش جدی شهری ما، در نبود هویت خلاصه می شود. در شهرهای استان روح و کالبدی که ما را به تاریخ ، فرهنگ، طبیعت و اصالت تاریخی و دینی مان ارجاع دهد نمی‌بینیم.

طراحی ها و برنامه ریزی شهری ما باید متاثر از فرهنگ، محیط و آداب و رسوم ارزشمند این دیار باشد، این کار باید با ظرافتی خاص ضمن ادغام با فناوری های خلاقانه روز باشد که همه سلایق جامعه را پوشش دهد.

ما در استان مهندسان و متخصصان ارزشمند، برجسته و توانمندی در رشته های شهرسازی و معماری داریم که می توانند این وظیفه مهم را به ویژه برای حفظ تاریخچه کهن استان راهبری کنند. خواهش ما از مردم اینست به جای الگو برداری از سازه های بی هویت و نامرتبط، اجازه دهند طراحی ها روح و کالبد ایرانی و اسلامی به خود بگیرد.نتیجه این اقدام قطعاً ایجاد و توسعه شهرهای چشم نواز است که زیبایی آن هر ببینده ای را به خود خیره می‌کند.

در ادامه مقدمه فوق به نمایندگی از هیئت مدیره سازمان، صمیمانه روز معمار را به همه مهندسان معمار ایران و خصوصاً مهندسان عضو سازمان و همكاران پرتلاش و ساعی نظام مهندسی ساختمان استان تبریک می گویم.

کامران جهانبازی؛ رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.