تاریخ انتشار:۱۸:۳۷ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
عصر دنا: با حضور جمعی از مسؤولان و معتمدان محلی کهگیلویه و بویراحمد قاتلی در چرام بعد از ۱۳ سال بخشیده شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

در شب بیستم رمضان و با حضور معاون سیاسی استاندار، رئیس دادگستری، مدیرکل آموزش و پرورش، رئیس شورای حل اختلاف، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان، فرماندار و امام جمعه، اعضاء شورای اداری، رئیس دادگستری و جمعی از مردم شهرستان چرام گردهمایی و آشتی کنان وحدت آفرین و پیمان برادری طایفه بزرگ و نامدار مشایخ در مصلی شهر چرام برگزار شد.

حجت الاسلام افشار امام جمعه چرام در این مراسم گفت: خانواده مرحوم هادی همتی با بخشش قاتل در ماه مبارک رمضان نشان دادند که با گذشت، برادری و بخشش می توان در کنار هم با آرامش و آسایش زندگی کرد.

عبدالرحمان توفیقیان فرماندار چرام هم با قدردانی از بانیان چنین جلساتی گفت: این نشست الگویی برای ترویج فرهنگ عفو و گذشت در جامعه است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان هم در این نشست با بیان اینکه دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی و نظامی در استان پرتلاش هستند گفت: برای رفع مسائل تنش زا باید همه در کنار این نیروها برای حفظ آرامش و امنیت استان تلاش کرد.

حجت‌الاسلام عبودی افزود: خانواده مرحوم همتی بدون هیچ شرطی و یا دریافت دیه رضایت دادند و این حرکت قابل تحسین است.

دادستان عمومی و انقلاب چرام هم گفت: در ۹ ماه اخیر ۴ نزاع در این شهرستان رخ داده که انتظار است با تعامل ریش سفیدان و رسانه‌ها ارتکاب جرم در چرام کاهش یابد.

قاضی القضات استان کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان اینکه در زندان یاسوج بیشترین بازداشت ها و تبیعدها مربوط به چرام است ولی این شیوه اثر گذار نیست گفت: نیاز است مردم، ریش سفیدان، معتمدان و دستگاه های فرهنگی چرام در این خصوص ورود کنند و از ادامه این روند جلوگیری شود.

حسن نگین تاجی افزود: شیوه گذشت، از خود گذشت مهم تر است و گذشت خانواده همتی، گذشتی نیکو و ارزشمند است و با خدا معامله کردند.

وی بیان کرد: با افرادی که در مراسم عروسی و عزا از اسلحه استفاده می کنند به شدت برخورد می شود.

منبع: فارس
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.