یکی از معضلات ارتباط مردم با بدنه دولت، بحث پاسخ تلفنی به مردم است. «غالبا» تلفن های ثابت ادارات هیچ کارکرد مثبتی برای مردم ندارند و ادارات غالباً (نه بطور کلی) هیچ وقعی برای پاسخ دهی به اینگونه تماس ها نمی نهند و می بینیم که شماره موبایل مدیران تنها راه ارتباطی است که می توان از طریق آن مشکلات را حل و فصل کرد یا راهنمایی ها و مشورت های لازم در خصوص معضلات را تبادل کرد، اما متأسفانه همین موبایل های مدیران هم پاسخگوی مردم عادی نیستند، و غالبا مدیران تلفن هایی را پاسخ می دهند که آنها را می شناسند، در نشست شورای اداری استان، معاون سیاسی و امنیتی استاندار به این موضوع اشاره کرد و گفت:«باید 24 ساعت باید پاسخگوی مردم باشیم». اما همه می دانیم که در عمل چنین اتفاقی نمی افتد، لذا لزوم ورود مسئولان به این موضوع نیز اهمیت زیادی دارد.
معاون سیاسی امنیتی استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز (پنجشنبه 1 اردیبهشت ماه 1401) در نشست شورای اداری استان اظهار کرد: انتظار داریم مدیران هر حوزه ای نارضایتی های کارگری، دانشجویی و مطالبات مردمی مربوط به مجموعه خود را رسیدگی کنند تا باعث هزینه برای نظام نشود.
سید جواد هاشمیمهر اظهار کرد: مدیران کل هر گونه سفرها و هرگونه تغییر تحولاتی را با هماهنگی فرماندار شهرستان انجام گیرد تا باعث نارضایتی و ناراحتی در مجموعه دولت نشود.
وی گفت: هر گونه ماموریت مدیران کل به خارج از استان باید با هماهنگی استاندار و حوزه سیاسی استانداری صورت بگیرد تا مسئله ای در این خصوص پیش نیاید.
هاشمیمهر بیان کرد: پاسخگویی به ارباب رجوع و حضور مداوم در محل کار باید مدنظر قرار گیرد تا موجب نگرانی و ناراحتی مردم نشود.
وی گفت: برخی از مدیران پاسخگوی تلفن نیستند، شاید فردی در منطقه محرومی مشکلی پیش امده باشد، دلیل ندارد که مدیر حتما شماره را بشناسد تا پاسخ دهد، 24 ساعت باید پاسخگوی مردم باشیم، خاموش کردن تلفن هیچ معنایی ندارد.
هاشمیمهر گفت: حضور در مناسبات و مراسم های ملی مذهبی نیز موضوعی است که باید مورد توجه قرار داد، اینکه مدیر در برنامه بزرگ ملی یک کارشناس را می فرستند شایسته نیست.
وی بیان کرد: وقتی موضوعی تبدیل به قانون می شود همه ما موظف به اجرای آن هستیم، بحث تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران بخصوص در سیستم های بانکی در دستور کار قرار بگیرد تا مشکلی از این بابت نداشته باشیم.