تاریخ انتشار:۱۷:۱۹ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
عصر دنا: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۸ نفر در نقاط پرخطر رودخانه های استان کهگیلویه و بویر احمد جان خود را از دست داده‌اند و دریغ از اینکه مسئولان مرتبط با این موضوع تاکنون از خود واکنشی نشان داده باشند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان هایی است که با آب های آزاد و دریاها مرز مشترک ندارد اما همین استان در میان یکی از استان‌های اول تا پنجم آمار غرق شدگی در سال‌های اخیر قرار گرفته است.

استانی که البته چندین رودخانه پر آب داشته و در فصل گرم سال بسیاری از گردشگران و همچنین مردمان بومی این استان برای فرار از گرما به آبتنی در این رودخانه ها می پردازند.

متاسفانه همین امر موجب شده که تعداد غرق شدگی در استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت سایر استان‌ها بیشتر باشد زیرا آنگونه که اخبار و آمار را مطالعه کرده‌ایم در فروردین ماه امسال تعداد غرق شدگان در آب‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار بیشتر از غرق شدگان در استان هایی بوده که دسترسی به دریا و خلیج داشته‌اند.

 

اما آنگونه که مشخص است مسئولان مرتبط با رودخانه‌ها و همچنین حوزه بحران کمترین اقدام را برای جلوگیری از غرق شدگی در استان انجام داده‌اند.

از مهمترین اقداماتی که می بایست مسئولان استانی در این خصوص انجام دهند فرهنگ سازی و استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی یا رادیو و تلویزیون است که کمتر در این خصوص برنامه‌ای دیده و شنیده می‌شود.

مسئولان ستاد بحران و آب منطقه‌ای و همچنین سایر مسئولان مرتبط توضیح دهند که چند دقیقه و یا چند ساعت کار فرهنگی و برنامه رادیویی و تلویزیونی و به عبارتی گزارش رسانه‌ای در خصوص پیشگیری از غرق شدگی در آب‌های استان داشته‌اند.

به کناره‌های پر خطر رودخانه ها به خصوص رود بشار در محدوده شهر یاسوج که نگاه کنیم هیچ گونه علائم و تابلویی برای پیشگیری از غرق شدگی نصب نشده است.

همین حالت را برای رودخانه‌های سایر نقاط استان نیز می‌توان مثال زد که چنین سهل انگاری از سوی دستگاه‌های مربوطه موجب داغدار شدن خانواده های بسیاری در استان کهگیلویه و بویراحمد شده است.

 از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۸ نفر در نقاط پرخطر رودخانه های استان کهگیلویه و بویر احمد جان خود را از دست داده‌اند و دریغ از اینکه مسئولان مرتبط با این موضوع تاکنون از خود واکنشی نشان داده باشند.

حال جای سوال از مسئولان آب منطقه‌ای و ستاد بحران و سایر دستگاههای مربوطه این است که توضیح دهند برای پیشگیری از غرق شدگی در استان علاوه بر موضوعاتی که مطرح شد چه کارهای دیگری انجام داده‌اند و چه تدبیری اندیشیده شده و آیا این تعداد افراد فوت شده در رودخانه ها کافی نیست تا مسئولان استان ما به خود آمده و برای این مشکل بزرگ چاده اندیشی کنند.

 

اما استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای برنامه ریزی استان به این موضوع اشاره کرد و گفت: غرق شدن ۸ نفر در رودخانه‌ها در طول یک ماه رقم بسیار بالایی بوده که این موضوع نگران کننده است.

سیدعلی احمدزاده گفت: باید برای این موضوع چاره اندیشی شده و جهت پیشگیری از قطعی شدن تعداد بیشتری از هم استانی‌ها چاره لازم اندیشیده شود در جاهایی که نیاز به نصب تابلوهای هشدار دهنده است هر چه سریعتر اقدام کنند.

 تنها دستگاهی که این روزها با غرق شدگی‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد سر و کار دارد اورژانس 115 است.!

تنها از مسئولان اورژانس 115 استان می‌شنویم که یک جوان 25 ساله در بهمئی و یا نوجوان 13 ساله در سد چمشیر و یا مرد 46 ساله در رودخانه کبگیان و یا ....... غرق شده و دیگر هیچ؟!.

منبع: فارس
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.