تاریخ انتشار:۱۸:۱۶ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
عصر دنا: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج علت کمبود دارو بیمار تالاسمی در استان را تشریح کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به آخرین وضعیت برخی اقلام دارویی که با کمبود مقطعی مواجه است، گفت: شاخص‌های خاص دارویی جزو کمبود محسوب نمی‌شوند.

افشار در مورد وضعیت داروی دسفرال که نمونه دارویی شاخص مورد مصرف بیماران تالاسمی است، افزود: دلیل کمبود این دارو تاخیر در تخصیص ارز طی ماه‌های گذشته و تاخیر در ثبت سفارش آن در شرکت تولید کننده خارجی بود که یک موضوع کشوری است.

وی با اشاره به اینکه واردات دارو‌های مشابه تولید داخل با محدودیت مواجه است، اضافه کرد: برخی دارو‌های شاخص جزوه کمبود دارویی محسوب نمی‌شوند، چراکه دارای مشابه تولید داخل هستند.
مردم علاوه بر نبود دارو‌های خاص از کمبود سایر دارو‌ها هم گلایه کردند و مسئولان داروخانه‌ها هم این کمبود مقطعی را تایید کردند.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.