تاریخ انتشار:۱۴:۵۸ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
عصر دنا: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: شیب نمودار کرونا در کشور و به تبع آن در استان کاهش یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

محمد غلام نژاد روز شنبه در نشست استانی مقابله با کرونا در یاسوج اظهار داشت: هم اینک ۵۶ بیمار در بیمارستان های بویراحمد، دو بیمار در گچساران و چهار بیمار در کهگیلویه بستری هستند.

وی افزود: کل موارد بستری در استان در روز گذشته هشت مورد و در هفته گذشته ۱۲۵ مورد بوده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: روند مرگ و میر کرونا نیز در استان ثابت بوده است به گونه‌ای که تا هفته منتهی به ۱۹ فروردین ۱۱۲۳ مورد و در هفته منتهی به ۲۶ فروردین ماه شمار قربانیان کرونا به یک هزار و ۱۲۵ نفر رسید که نشان دهنده این بوده که آمار روند ثابتی را طی کرده است.

وی تصریح کرد: تعداد مراجعات سرپایی به مراکز بهداشتی، درمان و بیمارستانی ما در روز گذشته ۶۹۷ نفر بود و در هفته گذشته پنج هزار و ۴۸۹ مورد که به نظر شیب تندی نداشته است.

غلام نژاد ابراز داشت: روند بیماریابی در استان همچنان فعال است.

وی گفت: در روز گذشته ۳۶ بیمار مبتلا به کرونا و در هفته گذشته ۲۳۰ مورد مبتلا به کرونا شناسایی شد.

غلام نژاد همچنین به آمادگی بیمارستان ها برای مقابله با کرونا اشاره کرد و افزود: هم اکنون ۹ بیمار بدحال مبتلا به کووید ۱۹ در بخش های آی سی یو بستری هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ابراز داشت: در خصوص واکسن در دز اول و دوم نسبت به میانگین کشوری در وضعیت خوبی هستیم اما در دز سوم نسبت به میانگین کشوری کمتر است که باید تدابیر بهتری اندیشیده شود و مدارس و دانشگاه‌ها نیز باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه متاسفانه از دوز سوم واکسن استقبال خوبی نشده است، عنوان کرد: هم اکنون موثرترین راه در کاهش بار بیماری تکمیل واکسیناسیون است که باید مردم آن را در اولویت خود قرار دهند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.