تاریخ انتشار:۱۲:۴۹ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
عصر دنا: وضعیت به جایی رسیده که بنا به اعلام برخی دستگاه های خدمات رسان در کهگیلویه و بویراحمد میزان بدهی ها و یا همان میزان مطالبات دستگاه از سایرین گاه تا رقم 200 میلیارد تومان هم رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

یکی از معضلات بزرگ در استان کهگیلویه و بویراحمد که سال های سال است استان با آن دست و پنجه نرم می کند معضل بی نظمی در دریافت ها و پرداخت های مطالبات بین دستگاه های دولتی و همچنین میان مردم و دستگاه های دولتی و خدمات رسان است.

این وضعیت به جایی رسیده که بنا به اعلام برخی دستگاه های خدمات رسان میزان بدهی ها و یا همان میزان مطالبات دستگاه از سایرین گاه تا رقم 200 میلیارد تومان هم رسیده است.

متاسفانه در سال های گذشته عزمی در استان برای جلوگیری از روند بی نظمی های کنونی در پرداخت ها و دریافت ها وجود نداشته و تنها در یک دوره مدیریت اکبر نیکزاد استاندار اسبق کهگیلویه و بویراحمد و رئیس کنونی بنیاد مسکن کشور جلساتی برای رفع این مشکل برگزار شد که با رفتن نیکزاد از استان آن هم تا حدود زیادی منتج به نتیجه نشد.

این آمار بدهی ها به مرزی رسیده که دستگاه های خدمات رسان را به مرز ورشکستگی رسانده و اگر تدبیری برای آن نشود معلوم نیست که در چند سال آینده چه وضعیتی گریبانگیر استان خواهد شد.

مشکل تا جایی پیش رفته که بعضا دستگاه های خدمات رسان ناتوان در اجرای پروژه های جدید هستند و برای استانی که زیرساخت های آن ناقص بوده امری بسیار خسارت بار به شمار می رود.

در یک قلم مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد طی گزارشی در خصوص میزان مطالبات از دستگاه های اجرایی و همچنین مطالبات از مردم و مشترکین خانگی چنین گفته و مشترکین بدهکار خود در این استان را ۱۸۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان عنوان و خاطرنشان کرد: ۴۴ درصد مطالبات معادل ۸۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مربوط به دستگاه‌های اداری با عنوان تعرفه عمومی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشترکین خانگی با ۳۸ میلیارد و ۱۳۵ میلیون تومان درصدی معادل ۲۱ درصد بدهی های این شرکت را بخود اختصاص داده اند.

معتمدی‌زاده، میزان بدهی مشترکین تجاری به شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد را ۳۰ میلیارد و ۹۱۰ میلیون تومان معادل ۱۷ درصد مطالبات این شرکت از مشترکین خود برشمرد.

وی گفت: مشترکین صنعتی  در این استان ۱۵ درصد بدهی ها معادل ۲۶ میلیارد و ۱۱۵ میلیون تومان را بخود اختصاص داده اند و مابقی مطالبات این شرکت مربوط به تعرفه کشاورزی با کمترین مبلغ و درصد بدهی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مشترکین برق شهرستان بویراحمد با ۷۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و ۴۱ درصد بدهی ها بیشترین مطالبات این شرکت را دارند، خاطرنشان کرد: مشترکین برق در شهرستان گچساران ۲۹ درصد معادل ۵۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان را از آنِ خود کرده‌اند.

معتمدی‌زاده گفت: مشترکین برق در شهرستان کهگیلویه با ۱۳ درصد بدهی ها معادل ۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در رتبه سوم مشترکین بدهکار به شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد قراردارند و مشترکین برق شهرستان دنا با ۹ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان با شش درصد بدهی ها در جایگاه چهارم بدهی ها است.

وی میزان بدهی مشترکین برق شهرستان چرام را هفت میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان با چهار درصد بدهی ذکر و یادآورشد: در شهرستان باشت هم مشترکین برق مبلغی به میزان شش میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان با ۴ درصد بدهی‌ها بدهکار هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:  مشترکین برق در شهرستان بهمئی هم با پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و با سه درصد بدهی ها در جایگاه هفتم بدهکاران برق استان قرار دارد.

منبع: فارس
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.