تاریخ انتشار:۱۴:۲۴ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
عصر دنا: با حضور مسوولان استانی و شهرستانی، ۱۲ پروژه برق رسانی شهری و روستایی در شهرستان چُرام استان کهگیلویه و بویراحمد با اعتباری بیش از ۶۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد در آئین افتتاح 12 پروژه برق رسانی شهری و روستایی شهرستان چُرام، اظهارداشت: 12 پروژه برق رسانی شهری و روستایی با اعتباری بیش از 65 میلیارد ریال در شهرستان چُرام افتتاح شد.

" جمال معتمدی زاده"، کاهش نوسانات ، ناپایداری شبکه ای، کاهش نرخ تلفات انرژی، بهره گیری از فناوری روز شبکه ای و رضایتمندی مُشترکین برق را از مهمترین اهداف افتتاح این پروژه ها عنوان و خاطرنشان کرد: 370 اصله پایه برق فشار متوسط و ضعیف ، 32 کیلومتر طول شبکه های برق احداث شده و 21 دستگاه ترانسفورماتور جدید در 12 پروژه برق رسانی عنوان شده بکار گرفته شد.

وی گفت: در بهره برداری از این پروژه ها 30 هزار نفر در قالب هشت هزار خانوار از آن بهره مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه روستای شهرستان چُرام با 24 خانوار و اعتباری معادل 750 میلیون تومان نیز اکنون از نعمت برق پایدار بهره مند شدند.

معتمدی زاده از تحویل 130 نیروگاه خورشیدی با اعتباری بیش از 13 میلیارد ریال معادل یک میلیارد و 300 میلیون تومان به عشایر شهرستان چُرام هم خبرداد.

اجرای پروژه برق رسانی کامپوزیتی برای اولین بار در استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای پروژه برق رسانی با استفاده از پایه " کامپوزیتی " برای اولین بار در این استان و در شهرستان چُرام خبرداد و اظهارداشت: بناداریم در روستاهایی که سخت گذر بوده و امکان جابجایی پایه های برق بسختی صورت می گیرد از پایه های برق " کامپوزیتی " استفاده کنیم.

معتمدی زاده گفت: این پایه ها علاوه بر اینکه قابلیت سادگی در جابجایی و حمل را دارند امکان سرقت از شبکه های برق را به پایین ترین حد ممکن می رساند.

وی، اعتبار هزینه شده برای اجرای پروژه " کامپوزیتی " در روستای " دلی باریک " شهرستان چُرام را بیش از 550 میلیون تومان ذکر و خاطرنشان کرد: تعداد پایه های کامپوزیت احداث شده 30 اصله، طول شبکه فشار ضعیف برق 900 متر، تعداد چراغ روشنایی معابر LED استفاده شده 35 دستگاه و تعداد پایه چوبی احداث شده در این پروژه هم پنج اصله بوده است.

بهره برداری از پروژه های متعدد برق رسانی در سال جاری

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از به بهره برداری رسیدن پروژه های متعدد برق رسانی در سالجاری هم خبرداد و اظهارداشت: براساس برنامه های پیش بینی شده، پروژه های متعددی در صنعت برق این استان در سالجاری به بهره برداری می رسد.

معتمدی زاده گفت: مهمترین پروژه برق رسانی که در ماههای اول امسال به بهره برداری می رسد خط دو مداره برق سردار شهید سلیمانی از ایستگاه سرپری دهدشت تا چاروسا با اعتباری بیش از 90 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه پروژه های برق رسانی به روستاهای فاقد برق که کُد روستایی از وزارت کشور داشته باشند با شدت بیشتری پیگیری می شود، خاطرنشان کرد: در تابستان امسال نیز شرایط سختی را بدلیل کاهش نزولات آسمانی در تامین برق پایدار خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مردم استان مُصرانه می خواهیم در مصرف برق نهایت صرفه جویی را داشته تا بتوانیم از پیک تابستان امسال بدون خاموشی و قطعی برق گذر کنیم.

شهرستان چُرام قابلیت های متعدد توسعه ای دارد

فرماندار شهرستان چرام هم در این آئین با برشمردن برخی از ویژگی های توسعه این شهرستان، تاکیدکرد که شهرستان چُرام قابلیت های متعددی برای توسعه دارد و با اجرای پروژه های زیرساختی می توان به این قابلیت ها دست یافت.

" سیدعبدالرحمان توفیقیان" گفت: اراضی حاصلخیز، آب مناسب و موقعیت جغرافیایی شهرستان چُرام شرایط مناسبی را برای سرمایه گذاری در حوزه های کشاورزی و صنعتی برای سرمایه گذاران می تواند فراهم کند.

وی از تلاش دولت سیزدهم برای برون رفت مشکلات کنونی شهرستان چُرام هم خبرداد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با تخصیص اعتبارات کلان و حضور مُستمر دستگاه های متولی شاهد رفع مشکلات کنونی مردم این شهرستان از برخی مشکلات باشیم.

توفیقیان از مردم بویژه کشاورزان این شهرستان خواست با توجه به فرارسیدن گرمای زودرس در مصرف برق، مدیریت های لازم را داشته باشند.

فرماندار شهرستان چُرام از عملکرد شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد در به بهره برداری رساندن پروژه های برق رسانی در این شهرستان تقدیر کرد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.