تاریخ انتشار:۱۵:۰۷ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
عصر دنا: دیدار نوروزی رئیس و برخی اعضای هیئت اندیشه ورز بسیج رسانه سپاه فتح استان با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برگزار و درباره مباحث مختلف رسانه ها بحث و گفت‌وگو شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

در این دیدار ابتدا سید ولی موسوی رئیس هیئت اندیشه ورز بسیج رسانه سپاه فتح استان گفت: امروز در قالب هیئت اندیشه ورز بسیج رسانه سپاه فتح برای عرض تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مجموعه فرهنگ و ارشاد استان جمع شده ایم و از این مجموعه که در ایام نوروز برنامه های فرهنگی ارزشمندی را برای مردم و گردشگران نوروزی در نقاط مختلف استان برگزار کردند تقدیر و تشکر می کنیم.

وی بیان کرد: امیداریم با همکاری هیئت اندیشه ورز بسیج رسانه سپاه فتح و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بتوانیم برنامه های متنوعی را در سال جدید برای اصحاب رسانه اجرا کنیم .

موسوی ادامه داد: در همین زمینه نیز برگزاری جلسات هیئت اندیشه ورز در شهرستان های استان را خواهیم داشت تا ضمن شنیدن در دل های خبرنگاران، ارتباط و تعامل سازنده ای نیز با فرمانداران و مسئولان شهرستانی و همچنین مردم و رسانه ها برقرار شود.

موسوی توجه به معیشت اصحاب رسانه را خواستار شد و گفت امیداریم با همکاری بانک ها و دستگاه های اجرایی استان بتوانیم در زمینه اعطای تسهیلات و خدمات رفاهی از جمله مهمانسرا و زایر سرا به خبرنگاران گام های مثبتی برداریم.

وی ابراز داشت : نگاه بسیج رسانه به اصحاب رسانه فارغ از نگاه های جریانی و سیاسی است و در تلاش هستیم که رسانه ها با نقدهای سازنده و بدور از تخریب خود به تحرک ، توسعه و پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد کمک کنند و در این راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان متولی حوزه فرهنگ و رسانه می تواند نقش آفرین باشد.

موسوی افزود: بسیج رسانه چتری است که همه رسانه های استان را در بر می گیرد و هدف آن حفظ وحدت و انسجام بین اصحاب رسانه و همچنین ارتقای کیفی فعالیت رسانه ها و کمک به رفع مشکلات خبرنگاران و مردم استان است.

رضا خردمند معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست ضمن تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان گفت: رسانه در استان ما نوپاست و مانند نهالی است که تازه جان گرفته است اما در مجموع پویاست و از رسانه های خوبی برخوردار هستیم و این بدین معنا نیست که مشکلی وجود ندارد.

وی بیان کرد: رسانه ها می توانند نگاه مثبتی به وقایع و رویدادهای استان داشته باشند و ضمن بیان کاستی ها به گونه ای خدمات نظام و دولت ها را منعکس کنند که از سیاه نمایی جلوگیری شود.

خردمند از برگزاری کارگاه های آموزشی و همچنین اعطای تسهیلات کم بهره به خبرنگاران استان خبر داد و گفت: تلاش می شود با برگزاری این دوره های آموزشی رسانه های استان به سمت حرفه ای شدن پیش بروند.

امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست ضمن تبریک بهار طبیعت و معنویت به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: یکی از دلایلی که شعار سال از سوی رهبر انقلاب بیان می شود و در چند سال اخیر نیز بر موضوع اقتصاد تاکید شد این است که شاید ایشان آنگونه که باید از عملکرد ها در این حوزه رضایت نداشتند و به پیوست فرهنگی و رسانه ای آن نیز جامه عمل پوشیده نمی شد.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری شعار سال را تولید،دانش بنیان و کارآفرین نامگذاری کردند و نگاه کشور باید به سمت مسائل دانش بنیان و پژوهشی و علمی سوق داده شود و تحقق شعار سال نیازمند توجه به بخش فرهنگی و رسانه ای آن است.

درخشان ابراز داشت : در شروع هر سال رسانه ها باید از مسئولینی که در بعد اقتصادی مسئولیت دارند برنامه مطالبه کنند و در پایان سال نیز بار دیگر روند عملکرد ها و اقداماتی که صورت گرفته است را جویا شوند و به مردم اطلاع رسانی کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از رسانه های استان خواست تا در بحث مسائل دانش بنیان به طور ویژه از مسئولان مطالبه گری داشته باشند.

وی در ادامه به مسائل و مشکلات خبرنگاران استان و مسائل پیش پا افتاده ای که برای آنها اولویت شمرده می شود اشاره کرد و گفت: متاسفانه صدای رسانه های کم هویت در استان از رسانه های هویت دار بیشتر است و این موضوع باعث شده است تا رسانه های کم هویت و بی هویت در مسیر یک سری از مسائل کم اهمیت گام بردارند و صدای آنها بیشتر شنیده شود.

وی گفت: مبنا و اساس ارتباط ما با رسانه ها اصالت هر رسانه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: حضور تعدادی افراد غیرحرفه‌ای در بدنه رسانه های استان به یک معضل تبدیل شده است و فعالیت رسانه های بدون مجوز خود نمونه یک کار ضد فرهنگی به شمار می رود.

درخشان از راه اندازی کارگروه رسیدگی به مسائل معیشتی و رفاهی خبرنگاران در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد .

وی همچنین گفت: در بحث نحوه ورود افراد به خانه مطبوعات نیز باید چاره اندیشی شود و افراد توانمند و دغدغه مند در این خانه مطالبات صنفی اصحاب رسانه را پیگیری و دنبال کنند.

وی در پایان گفت: در سال جدید یک تا دو جشنواره رسانه ای در کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد ضمن اینکه در برگزاری جشنواره رسانه ای ابوذر نیز مشارکت خواهیم کرد.

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین