تاریخ انتشار:۱۱:۰۸ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
عصر دنا: به منظور مدیریت مسائل دینی، شورای هماهنگی تشکل‌های دینی در کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

طی حکمی از سوی مدیرکل تبلیغات اسلامی، سیدمهدی جوکار به مدت یک سال به عنوان رئیس شورای هماهنگی شبکه‌های هیات و تشکل‌های دینی کهگیلویه‌ و بویراحمد منصوب شد.

سیدمهدی جوکار، رئیس جدید شورای تشکل‌های دینی کهگیلویه‌ و بویراحمد گفت: سازمان تبلیغات اسلامی کشور به منظور انسجام‌ بخشی فعالیت‌های دینی و تبلیغی در راستای یکپارچه‌سازی عرصه‌های تبلیغی و مدیریت تشکل‌های دینی هر استان اقدام به تشکیل این شورا کرده است.

او با اشاره به اینکه ارکان اصلی شورا، تشکل‌های دینی و مذهبی زیر نظر تبلیغات اسلامی است، می گوید: علاوه بر ارکان اصلی از سایر متولیان مسائل دینی، مسئولان حوزه علمیه، حوزه هنری و فعالان فرهنگی دعوت شده است.

رئیس جدید شورای تشکل‌های دینی کهگیلویه‌ و بویراحمد با اشاره به اهداف شورا و با بیان اینکه این شورا می‌خواهد عرصه تبلیغ دین و مسائل فرهنگی مذهبی را مدیریت کند، گفت: محصول این مدیریت در رفع مشکلات مسائل فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار است.

به گفته جوکار، شورای هماهنگی قصد دارد با هماهنگی و هم‌افزایی ارکان و اعضا به شناسایی معضلات فرهنگی و دینی اقدام کرده و با رفع موانع و انسجام امکانات، راهبردی هوشمندانه در عرصه مسائل دینی انجام دهد.

او می گوید: این شورا قصد دارد از تعطیلی امور دینی جلوگیری کند و مطابق با منویات مقام معظم رهبری در طول سال به‌صورت ماهانه جلسات منظمی را تشکیل دهد و با تعریف رویداد‌های مهم و شاخص در مسائل مذهبی و فرهنگی راهبری کند.

رئیس شورای هماهنگی شبکه‌های هیات و تشکل‌های دینی استان با بیان اینکه این شورا قصد دارد از طریق انسجام بخشی، هماهنگی و هم‌صدایی تشکل‌های دینی ایمن‌سازی اعتقادی انجام دهد، گفت: اقدامات شورا به نحوی خواهد بود که از هرگونه موارد مخرب در هیات‌ها جلوگیری شود و هیات‌ها به عنوان شاخص‌ترین تشکل‌های مذهبی به کانونی برای جهاد تبیین مبدل شوند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.