تاریخ انتشار:۱۵:۵۹ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
عصر دنا: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از خسارت 30 میلیارد ریالی رمز ارزها به شبکه برق استان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

جمال معتمدی زاده با تشریح برخی آمارها در ارتباط با رمز ارزها اظهار داشت: در سال گذشته، بیش از 750 دستگاه رمز ارز غیرمجاز در استان کهگیلویه و بویراحمد کشف و تحویل پلیس اقتصادی قرار گرفته است.

وی ناپایداری، نوسانات، سوختن وسایل برقی، افزایش نرخ تلفات انرژی و خسارت به بیت المال را از مهمترین پیامدهای استفاده از ماینرهای غیرمجاز عنوان و خاطرنشان کرد: تلاش مجموعه صنعت برق، ارایه خدمات مطلوب و جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته است اما شماری از شهروندان سودجو با تولید بیت کوین در این روند اخلال وارد می کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، توان مصرفی هر دستگاه شناسایی شده ماینر غیرمجاز را ۲ و ۱۵ دهم کیلووات ذکر و یادآورشد: بخشی از کشفیات دستگاه‌های غیرمجاز رمزارز با گزارش مردمی و با حضور عوامل انتظامی، امنیتی، قضائی و پلیس امنیت اقتصادی و جرائم آگاهی انجام می شود.

معتمدی زاده گفت: با هدف کاهش پیک بار شبکه، جلوگیری از خاموشی برق مشترکان و همچنین مقابله با انشعابات غیرمجاز، گروه های مختلف این شرکت به صورت مستمر مصرف برق در یاسوج و همه نواحی ۹ گانه را رصد می‌کنند.

وی، میزان خسارات وارده ماینرهای غیرمجاز کشف شده به شبکه های توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد را بیش از 30 میلیارد ریال برشمرد و اظهار داشت: در سالجاری، مبارزه با رمزارزهای غیرمجاز در این استان با شدت و توان بیشتری صورت می گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به وضعیت بارش ها در سال زراعی گذشته اشاره و خاطرنسشان کرد: بخش عمده ای از کشور اکنون دچار خشکسالی شده به گونه ای که سدهای تامین شرب آب آشامیدنی تهران و کرج 40 درصد خالی است.

معتمدی زاده گفت: در سال گذشته، 10 هزار مگاوات تولید برق کمبود وجود داشت و طبق پیش بینی ها در سال جاری حدود 12 هزار مگاوات کمبود وجود دارد که برای این منظور، برنامه ریزی ها بر صرفه جویی، مدیریت مصرف، حمایت از تولیدکنندگان برق اضطراری و استفاده از پنل های خورشیدی در نظر گرفته شده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.