تاریخ انتشار:۱۲:۳۶ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
عصر دنا: بیش از هزار و ۶۶۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد رفع تصرف شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

رئیس کل دادگستری این استان در نشست با مدیر کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال ۱۴۰۰ با تلاش‌های ارزنده دستگاه قضایی و اداره کل منابع طبیعی استان، بیش از هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی رفع تصرف و به بیت المال برگشت داده شد.

حسن نگین تاجی افزود: از این میزان هزار و ۵۵ هکتار شامل فسخ قرارداد اراضی ملی و منابع طبیعی واگذاری به بخش خصوصی بوده است.
نگین تاجی اضافه کرد: ۴۸۹ هکتار از اراضی ملی و ۱۲۲ هکتار هم در قالب اجرای تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع رفع تصرف شده است.

وی با بیان اینکه در حفظ و حراست از حوزه منابع طبیعی و انفال همه‌ ما مسئول هستیم ادامه داد: تلاش‌های دادگستری در چند سال گذشته نسبت به صدور احکام، در حمایت از حقوق بیت المال و انفال موجب برگشت آن‌ها به بیت المال شده است.

در این نشست مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از تلاش‌ها و پیگیری‌های دلسوزانه رئیس کل دادگستری و سایر حوزه‌های قضایی استان در خصوص آزاد سازی اراضی ملی قدردانی کرد.
حکمتیان گفت: در بسیاری از موارد که سودجویان به عرصه‌های ملی و منابع طبیعی و سایر انفال از جمله محیط زیست و رودخانه‌ها و حتی جاده‌ها دست درازی و یا اقدام به تخریب، تصرف و ممانعت از اجرای قانون کرده‌اند، دستگاه قضایی در حفاظت از منابع طبیعی و انفال، از ما جلوتر بوده است.

در این نشست لوح تقدیر رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد اهدا شد. 

آزاد سازی هزار و ۶۶۰ هکتار از اراضی ملی در کهگیلویه و بویراحمد

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.