تاریخ انتشار:۲۰:۴۸ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
عصر دنا: انتشار تصاویری از یکی از جلسات هم‌اندیشی اشتغال و معیشت مردم توسط اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، نشان دهنده نبود عزم جدی و جهادی برای مبارزه با بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

انتشار تصاویری از یکی از جلسات هم‌اندیشی اشتغال و معیشت مردم توسط اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، نشان دهنده نبود عزم جدی و جهادی برای مبارزه با بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
 اشتغال یکی از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بوده است. در نام‌گذاری سال‌های مختلف توسط ایشان نیز این اهمیت به وضوح نمایان است.
کشور ایران سرشار از ظرفیت‌های مختلف است. به تبع آن استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از ظرفیت‌های بسیاری برای اشتغال برخوردار است. منابعی که در این استان وجود دارد بعضاً در کشور و منطقه بی‌بدیل هستند. استفاده درست از همین ظرفیت‌ها می‌تواند بستر بسیار مناسبی برای رونق اشتغال و برون‌رفتِ کهگیلویه و بویراحمد از بحران بیکاری باشد.
اما با وجود پیگیری‌های مقام معظم رهبری و رؤسای جمهور، گویی مدیران کهگیلویه و بویراحمد عامدانه گوش خود را بر این توصیه‌ها بسته‌اند و تلاشی برای کاهش بیکاری در استان نمی‌کنند؛ آمارها نشان می‌دهند که نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد در ده سال اخیر همیشه بالاتر از میانگین کشوری بوده است. در حالی که در سال 1390 نرخ بیکاری در کشور 12/3 درصد بوده، در این استان 14/1 درصد بوده‌ است. در پایانِ سال 1399 نیز در استان، نرخ بیکاری 10/9 بوده در حالی که میانگین کشوری 9/8 را نشان می‌دهد.
یکی از راه‌های برون‌رفت از این وضعیت، عزم جدی مسئولین اقتصادیِ استان به‌ویژه مدیرکل کار، رفاه و تعاون اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد است.
حمیدرضا واعظی‌زاده مدیرکل جدید این اداره در آیین تودیع و معارفه خود گفته بود: امیدوارم در کنار هم بتوانیم مأموریت‌های نظام در حوزه اقتصادی و معضل ما که بحث بیکاری هست یک سازگاری و وحدتی را ترسیم کنیم و روزهای تعالی را به بهترین وجه بپیماییم.
او در همین آیین عنوان کرده بود: در حوزه‌های مختلف کار کرده‌ام و در حوزه‌های تخصصی مجموعه کار، تعاون و رفاه اجتماعی تجربه دارم.
اما حال تصاویری که از یکی از جلسات هم‌اندیشی او منتشر شده است به وضوح نشان‌دهنده بی‌توجهی او به سیستم اداری و چارت شورای اداری این اداره‌کل است.

این تصاویر گویای این است که عزمی جدی برای حل معضل استان کهگیلویه و بویراحمد که به گفته خود واعظی بیکاری است، از سوی او وجود ندارد.
گویا واعظی نیز همچون برخی دیگر از دوستانش، اقتصاد، اشتغال و بیکاری را اموری دستوری می‌بیند که صرفاً با یک دستور از سوی او، تمام مسائل و مشکلات پیرامون آن‌ها حل می‌شوند.
باید گفت جناب آقای واعظی با این نوع از جلسات، مشکل معیشت مردم و اشتغال آنها حل نخواهد شد. حل بیکاری علاوه بر دعا و اظهار امیدواری، عزم جدی و کار جهادی می‌خواهد. با جلسه‌ای که صرفاً پنج نفر در آن حضور دارند و آن هم با این سبک پوشش، مشکل معیشت مردم حل نمی‌شود.

روشن است که هدف از انتشار این نوع تصاویر، صرفاً پر کردن آمار جلسات است و هدف دیگری نیز در پی ندارد. چرا که حل و پیگیری معیشت مردم، نیازمند پایبندی جدی به چارت اداری و استفاده از راهکارهای علمی متناسب با شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد است.
صد حیف از منابعی که در این استان وجود دارد و بدون استفاده و اغلب با سوءمدیریت به راحتی از دست می‌روند. چنین مدیران با شروعی طوفانی در جلسه معارفه که من چنین و چنان می‌کنم و در نهایت در روز تودیع با دستانی خالی ظاهر می‌شوند و تنها دستاورد آنها انیز فزایش نرخ بیکاری در استان است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین