تاریخ انتشار:۱۵:۴۲ - ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
عصر دنا: اکوانی گفت: دغدغه و مسئله اصلی کشور امروز بحث اشتغال است، دلالت معنایی این شعار را می توان اینگونه بیان کرد که ما باید دانش را در خدمت بهبود تولید و اشتغال بگذاریم.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

حمداله اکوانی رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد  صبح امروزاظهارداشت: نامگذاری که امسال صورت گرفته است، مثل همه سال ها نامگذاری بسیار مدبرانه ای است با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب اشراف کامل بر شرایط  و وضعیت کشور دارند.

رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سال های اخیر همه نامگذاری ها به سمت تولید و اشتغال بوده است و این موضوع نشان می دهد که  دغدغه و مسئله اصلی کشور امروز بحث اشتغال است، دلالت معنایی این شعار را می توان اینگونه بیان کرد که ما باید دانش را در خدمت بهبود تولید و اشتغال بگذاریم، از منابع کمتری استفاده کنیم و کمتر هزینه کنیم اما در مقابل دست آوردهایی بیشتری را برای خدمت به جامعه و جهان داشته باشیم اکنون این ظرفیت ها را نیز داریم.

 رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد افزود: نهادهایی زیادی در کشور هستند که در این زمینه ها می توانند حرکت کنند، همه نهادهای کشور که از رسالت حرکت در مسیر دانش برخوردارند اینها خط مقدم این کار هستند، اولین کاری که در سال جدید باید صورت بگیرد و ما نیز در بنیاد نخبگان در همین مسیر حرکت خواهیم کرد این است که پیوند منسجمی را بین دانشگاه ها و حوزه تولید باید ایجاد کنیم.

اکوانی تصریح کرد:  این ضعف را ما همچنان داریم، تولید دانش ما در بسیاری از دانشگاه های کشور در خدمت رفع مسائل و مشکلات نیست، باید در این خصوص حرکت کنیم و امسال بیشتر از گذشته  سنگ بنایی را بگذاریم که دانش چه در حوزه علوم انسانی چه در حوزه علوم پایه، فنی و مهندسی در جهت تولید و خدمت به مردم باشد.

وی تصریح کرد:  بنابراین دانش ما باید مسئله محور و در خدمت رفع مشکلات باشد، ما در بنیاد نخبگان این ظریفت را داریم، در طرح شهید احمدی روشن که در بنیاد ملی نخبگان تعریف شده است در استان نیز سه طرح کاربردی و مسئله محور در استان با منابع بنیاد ملی نخبگان در حال اجرا است.

 رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد:  این طرح ها دانشجویان و اساتید دانشگاه ها را به حوزه صنعت وصل کرده است ما تلاش می کنیم بخشی از دانشجویان در رشته های مختلف در خدمت بهبود تولید و اشتغال قرار بگیرند، دوم نیز کاری که باید توسط همه نهادها انجام شود حمایت از نخبگان است.

اکوانی عنوان کرد:  جذب و به کارگیری نخبگان بسیار مهم است، ما در بنیاد نخبگان فهرست کامل آنها را داریم و حمایت های ویژه از نخبگانی انجام می دهیم که می توانند در خدمت شرکت های دانش بنیان قرار بگیرند و به این شرکت ها در استان کمک کنند، متاسفانه این شرکت ها در استان زیاد نیستند و مجموعا 12 یا 13  شرکت دانش بنیان داریم که البته در چهار ماهه رشدخوبی داشتند.

 رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد گفت:  اگر حمایت صنایع بزرگ در استان انجام شود ما می توانیم نخبگانی که در رشته های مختلف هستند به صنایع معرفی کنیم و دانشی که سال ها آموختند را برای بهبود تولید بگذارند، نکته مهم دیگر این است که منابع مالی که ما داریم و ممکن است در جاهایی که فاقد مزیت نسبی هستند سرمایه گذاری شوند اینها را نهادهای مالی با پشتیبانی دولت برای توسعه شرکت های دانش بنیان قرار دهند.

وی باین کرد: در استان ما چندین مزیت مهم وجود دارد، حوزه آبزیان، کشاورزی و گردشگری و صنایع پایین دستی و بالا دستی نفت و گاز را داریم که این منابع مالی را متناسب با مزیت های نسبی استان اختصاص دهند و شرکت های دانش بنیانی که در این حوزه هستند را پشتیبانی کنند.

رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نکته بعد پشتیبانی نهادهای دولتی برای شکل گیری اکوسیستم کارآفرینی و دانش بنیان پایدار در استان، که دستگاه های اجراییف دانشگاه ها شرکت های خصوصی از بخش های ان هستند که باید دست به دست هم دهند این اکوسیستم در استان شکل بگیرد.

اکوانی بیان کرد:  مهمتر از اینها این است که همه دستگاه ها برای شکل گیری فرهنگ اقتصاد دانش بنیان باید دست به دست هم دهند و کمک کنند، فرهنگ زیر ساخت توسعه شرکت های دانش بنیان است این فرهنگ را در استان جا بیندازیم ، این فرهنگ اقتصاد دانش بنیان بخشی از ان ایده است،بخشی حمایت و پشتیبانی و بخشی تلاش و پشتکار است.

وی گفت: یک بخش مهم این فرهنگ سخت کوشی و تلاشی است که جامعه دانش و جامعه دانشگاهی ما باید داشته باشند، با پشت کار موانع را پشت سر بگذارند اگر سختی وجود دارد با این چند عنصر می توان آن را آسان کرد و با دست به سدت هم دادند این اکوسیستم کارآفرینی و دانش بنیان شکل خواهد گرفت، با توجه به رسالتی که داریم درب بنیاد نخبگان بر روی همه نخبگان باز است و جهت تحقق این شعار تلاش خواهیم کرد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.