تاریخ انتشار:۱۵:۵۳ - ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
عصر دنا: مصوبات ستاد کرونا کهگیلویه و بویراحمد در سال 1400 و در آخرین نشست ستاد توسط اعضای این ستاد تشریح شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

آخرین نشست ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد در محل سالن دولت برگزار شد و هر یک از اعضای این ستاد در خصوص آخرین وضعیت دستگاه‌های خود برای مقابله با ویروس و همچنین برنامه‌های نوروزی اظهار نظر کردند.

غلام‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیشترین چالش کرونایی در استان را مربوط به تجمعات و سهل انگاری‌ها دانست و از مردم خواست همچنان کرونا را جدی بگیرند و البته دستگاههای نظارتی همراه دانشگاه علوم پزشکی در ایام نوروز برای مقابله با ویروس باشند.

بانشی معاون بهداشتی دانشگاه هم در این نشست از تعداد ۱۹۲۰ بازدید در هفته اخیر خبر داد که ۹۰ مورد منجر به معرفی متخلفان دستگاه قضایی و ۲۲ مورد پلمب صورت گرفته که شرایط از هفته‌های قبل بهتر شده است.

در این نشست همچنین گزارشی در خصوص تعداد جلسات ستاد کرونا مجموعاً ۶۱ جلسه با ۳۶۲ مصوبه بوده که بیش از ۹۰ درصد آنها اجرا شده است در این نشست مهدوی مطلق فرماندار شهرستان بویراحمد به سهل انگاری‌هایی که از یک هفته پیش شروع شده است اشاره کرد و گفت: حضور حداکثری در شهر را داشته‌ایم تجمع هم بدون ماسک و فاصله‌گذاری باور نکردنی شده است.

فرماندار بویراحمد گفت که تاکنون دستورالعملی برای پذیرایی از مسافران و اسکان آنها در مدارس به دست ما نرسیده است

همچنین در این نشست عنوان شد که کدام فرمانداری و صمت و تعزیرات و دادستانی و علوم پزشکی به همراه سپاه فتح و آموزش و پرورش و هلال احمر گردشگری و شهرداری‌ها از همه بیشتر بوده است.

در این نشست عنوان شد که در مصوبات دو رویکرد وجود داشته یکی نظارتی و بازرسی و دیگری آگاهی بخشی و در برخی از مسائل نیز غفلت هایی وجود داشته که از جمله آنها حمایت از آسیب دیدگان بوده که کمتر از سال گذشته از آسیب دیدگان کرونا حمایت شده اما مصوبات مهم کرونایی در سال ۱۴۰۰ افزایش تعداد مراکز واکسیناسیون و پوشش افراد بوده که همین موجب شده وضعیت استان نسبت به سایر استان‌ها بهتر باشد.

از دیگر مصوبات خوب افزایش تخت های بیمارستانی و همچنین راه اندازی آزمایشگاه سلولی و مولکولی بوده است در این نشست همچنین عنوان شد یکی از نقاط ضعف دیگر عدم حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده بوده زیرا مصوباتی در نظر گرفته شده اما از کسب و کارها حمایتی نشده است در این نشست همچنین عنوان شد در سال جاری ۶۱ جلسه داشتیم که استانداری و علوم پزشکی در همه جلسات حضور داشتند هلال احمر و آموزش و پرورش و صدا و سیما و ارشاد جز دستگاه‌هایی بودند که بیشترین حضور را در این نشست ها داشتند.

در این نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قدردانی ویژه از اصحاب رسانه کرد و گفت: اگر استان ما وضعیت خوبی در زمینه تعداد کمتر فوتی‌ها نسبت به سایر استان‌های کشور دارد یکی از دلایل آن به اطلاع رسانی خوب رسانه‌ها از جمله رسانه ملی خبرگزاری‌ها و سایت‌ها بر می‌گردد.

وی در ادامه با بیان اینکه در طول بیش از دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا کمتر برنامه های تفریحی و شاد برای مردم داشتیم یادآور شد: جشنواره های فرهنگی و هنری به صورت مردمی در فضای باز در سطح شهرستان ها از سوی ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

در ادامه یکی از اعضای جلسه با بیان اینکه امسال نسبت به سال‌های گذشته اجباری در پیش نداریم خاطرنشان کرد: باید پیش‌بینی مشکلات بعد از تعطیلات را هم داشته باشیم.

این عضو ستاد کرونا با بیان مشکلات نیروهای شرکتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: برخی نیروها تا 9 ماه مطالبه حقوق دارند اگر آنها همراهی نکند دچار مشکل خواهیم شد.

گردشگری هم در این نشست گفت که ۹۰ درصد از ظرفیت هتل های استان پرشده و سیل مسافران و گردشگران در استان را خواهیم داشت و همجنین معاون سیاسی امنیتی استاندار با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در طول یک سال اخیر صورت گرفته از مردم استان خواست همچنان ویروس را جدی گرفته تا تلفات کمتری داشته باشیم.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.