تاریخ انتشار:۱۸:۵۰ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
عصر دنا: امام جمعه یاسوج گفت: رژیم صهیونیستی و همه دشمنان ایران اسلامی بدانند که امنیت، عزت و استقلال این سرزمین و ملت خط قرمز بوده و اگر کسی قصد تعرض به آنها را داشته باشد، با پاسخ کشنده، کوبنده و ویرانگر ما مواجه خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به‌ از نقل دفتر نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در خطبه‌های این هفته ضمن تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی در برابر اراده ملت ایران عددی نیست اظهار داشت: اگر این رژیم گستاخی، فضولی و حرکتی انجام داد، پاسخ کوبنده و جواب آن را در تل‌آویو دریافت خواهد کرد.

وی بیان کرد: حضرت امیرالمومنین امام علی(ع) در کلام نورانی خود همه ما انسان‌ها را موعظه و نصیحت فرمودند که «بهترین انسان‌ها نزد خداوند متعال کسانی هستند که اطاعت پذیری آنها در برابر خداوند بالا بوده، مدیرترین انسان‌ ها از جهت جایگاه و منزلت در پیشگاه خداوند برترین هستند».

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: به میزان رعایت تقوا به همان میزان انسان به ذات ربوبی حق تقرب، منزلت، قیمت و ارزش پیدا می‌کند.

حسینی ادامه داد: هر اندازه انسان از معنویت، اخلاق، عبادت و اطاعت فاصله بگیرد از ارزشمندی، منزلت و تقرب به ذات پروردگار عالم فاصله خواهد گرفت.

وی یادآور شد: کسانی که از دستورات خداوند به بهترین نحو اطاعت کرده، عمل می کنند و تابع ترین به سنت پیامبر اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم بوده، در حلال، حرام، مستحبات، مکروهات، روزه داری و شب زنده داری، اکرام ایتام، فقرا، مستمندان و رسیدگی به امور مسلمین کوتاهی نمی کنند، این افراد در پیشگاه خداوند ارزش و قیمت دارند.

امام جمعه یاسوج توجه به سنت پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و انبیای الهی را یک ضرورت دانست و گفت: کسانی که تلاش می کنند احکام خداوند، ارزش های دینی، قرآنی و ارزش‌های اسلامی در جامعه بشری پیاده شود، چنین افرادی منزلت و جایگاه بالایی نزد خداوند دارد.

وی خاطرنشان کرد: برخی در جامعه هدف آن‌ها احیای سنت پیامبر، ارزش های دینی، اسلامی، دستورات قرآنی و رفتار و گفتار آنها توجه به سنت‌های الهی، نبوی و قرآنی نبوده (برخی از جوامع جامعه کفر بوده و از آنها توقعی نداریم)، ولی جامعه اسلامی باید به ارزش های دینی، اسلامی و سنت نبوی توجه لازم را داشته باشند.

حسینی یادآور شد: کسانی نزد اهل بیت و ائمه اطهار علیه السلام ارزشمند بوده که اطاعت خداوند را دارند، مطیع رسول خدا پیامبر گرامی اسلام بوده و تابع کتاب و سنت نبی خدا هستند که چنین افرادی در پیشگاه همه ائمه اطهارعلیهم السلام و خداوند متعال ارزشمند هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه شیعه شناسنامه‌ای در نزد ائمه اطهار علیهم السلام جایگاهی نداشته بلکه باید رفتار و گفتار او عملی و برگرفته از کلام الهی و ائمه باشد، افزود: در شناسنامه اعمال برخی افراد به غییر از تهمت و تعدی به جان، مال و ناموس مردم چیزی نیست و شیعه ای که به راحتی اسلحه به دست می گیرد و جنایت می کند، جایگاه و منزلتی در پیش امیرالمومنین علیه السلام و ائمه اطهار ندارد.

وی عنوان کرد: کتاب قرآن، کتابی است که به عنوان قانون خدا و وحی الهی بر پیامبر گرامی اسلام صلوات الله علیه و آله و سلم نازل شد و وظیفه داریم در راستای دستورات خداوند در این کتاب الهی و ائمه اطهار علیهم السلام گام برداریم.
حسینی در خطبه دوم نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، ولادت باسعادت امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را تبریک گفت.

خطیب جمعه یاسوج امام عصر عجل الله را ذخیره الهی عنوان کرد و افزود: آنچه که انبیاء الهی و ائمه اطهار علیهم السلام در طول تاریخ بشر کنونی و فرامین و ارزش‌های الهی را در جامعه بشری ترویج و محقق کنند که نشد، باید به دست توانای امام منتظر(عج) انجام بگیرد و این وعده الهی است.

وی با اشاره به اینکه در روایات بسیاری ثواب انتظار را برشمرده‌اند و فرمودند «کسی که بر این عقیده و ایده انتظار زندگی کند، مثل کسی است که در خیمه حضرت حضور دارد، اگر کسی در این حال بمیرد مثل کسی است که در راه خداوند جنگیده و در پیش رسول خدا شمشیر زده و مجروح شده و در خون غلتیده است که این نشان دهنده اهمیت مسئله انتظار است».

حسینی خاطرنشان کرد: مسئله مهم‌تر انتظار عملی بوده که باید عملاً ما خود را پاک نگه داشته و اندیشه و رفتار خود را اصلاح کنیم.

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: کسانی در زمان امامان معصوم، پیامبر و ائمه بودند، ولی علیه پیامبر شمشیر کشیدند، حتی برخی اعتقاد بالایی به شخص امامت داشتند، ولی هوا و هوس های نفسانی، دنیایی و شیطانی آنها را فریب داد و در مقابل امام ایستادند.

وی تصریح کرد: اینکه برخی‌ها می‌گویند که ما باید جامعه را رها کنیم تا فساد همه گیر شود و ما مقدمات ظهور را با فساد، فحشا و ترویج این مسائل فراهم کنیم، باید بدانند که رهاسازی جامعه با همه آموزه های دینی و قرآنی و اساساً با مسئله «انتظار» مخالفت صریح و آشکار این عقیده دارد.

حسینی با اشاره به اینکه یکی از فسادهای آشکار این است که ما مسئله انتظار و وجود امام عصر عجل الله را نفی کنیم، افزود: بالاترین فساد شرک است و نفی امام و انکار امام (عج) در حد شرک به خداوند است.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: این که روایات خبر داده‌اند از فساد، این یک خبر است نه اینکه ما بخواهیم با فساد جامعه را به عنوان دشمنان امام زمان(عج) پرورش دهیم و دشمن برای امام درست کنیم.

وی به پاسخ کوبنده و جسورانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی اشاره کرد و افزود: مراکز جاسوسی اسرائیل در اربیل عراق مورد هدف ده‌ها موشک نقطه زن ایران اسلامی قرار گرفت.

حسینی ضمن تقدیر و تشکر از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این زمینه، گفت: سپاه قدرتمند و مردمی همه موشک‌ها را در نقطه مورد نظر پرتاب کرد و در لانه جاسوسی رژیم صهیونیستی بدون خطا فرود آمدند و این لانه را ویران کرد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.