تاریخ انتشار:۱۵:۰۰ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
عصر دنا: امام جمعه یاسوج گفت: این روزها ازدواج‌ جوانان تحت‌الشعاع قیمت بالای جهیزیه قرار گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج اظهار کرد: انسان برای عالم آخرت آفریده شده باید به گونه‌ای عمل کند که در آن دنیا سربلند باشد خداوند همه مسائل را در این دنیا توسط پیامبران و ائمه و کتب الهی و دین به انسان یاد داده و در آن دنیا از همه چیز سوال می کنند که آیا پروردگار خودت پیامبر و امام زمان را شناختی؟.

امام جمعه شهر یاسوج در ادامه گفت: کسی نمی‌تواند بهانه‌ای بیاورد چرا که خداوند با فرستادن کتب الهی و پیامبران و ائمه و عالمان دینی و حکیمان هر گونه بهانه‌ تراشی را قبول نمی‌کند.

حسینی افزود: برای آسایش آن دنیا باید اهل نماز و وجوهات و روزه باشید، شرب خمر نکرده و زنا نکنید و فعل حرام انجام ندهید.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه خطبه اول گفت: کسانی که اهل نماز و روزه نیستند در عالم بسیار خطرناک و در یک برهوت رها خواهند شد که عذاب الهی از هر طرف او را احاطه می‌کند لذا این دنیا محل ماندگاری نیست و باید رفت هر نفسی مرگ را خواهد چشید و مرگ به سراغ او می‌آید و راه فراری از آن نیست و باید به فکر توشه آخرت باشیم.

امام جمعه شهر یاسوج در خطبه دوم با اشاره به موضوع بدحجابی یادآور شد: بد حجابی نتیجه گناه مداوم بوده و عده‌ای به واسطه گناه همه چیز را رفته رفته انکار می‌کنند باید مراقب باشیم فرزندان خود را خوب تربیت کنیم و با تربیت صحیح خود موجبات فساد و فحشا و بی ایمانی را برای آنها ایجاد نکنیم و فرزندان خود را با دستان خود جهنمی نکنیم.

وی به روز شهدا اشاره کرد و با گرامیداشت این روز گفت: شهدا حیات ویژه ای در پیشگاه خداوند دارند جایگاه آنها نزد خداوند ویژه است شهدا با مردگان عادی تفاوت بسیار دارند شهدا افتخار ملت و کشور هستند اگر مجاهدت و مبارزه و مقاومت آنها نبود امروز امنیت نداشتیم.

حسینی گفت: قرار بود صدام حکومت ایران را سرنگون و نظام را ساقط کند تمام دنیای استکبار پشت سر او بودند اما کاری از پیش نبردند.

وی با مقایسه جنگ اوکراین و هشت سال دفاع مقدس گفت: میلیون‌ها انسان بعد از حمله روسیه از اوکراین فرار کردند اما در دوره دفاع مقدس مردم به خصوص جوانان سینه خود را در برابر دشمن سپر کردند و عاشقانه به شهادت رسیدند و در مقابل دشمن و استکبار کوتاه نیامدند و حماسه‌ای عظیم در برابر تمام دنیای استکبار خلق کردند.

حسینی با تبریک دهه مهدویت و فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت مهدی عجل الله گفت: کسی که در حال انتظار بمیرد مانند این است که در خیمه حضرت ولیعصر بوده و کسی که در این حال زندگی کند مثل آن است که در اره آن حضرت به شهادت رسیده است.

وی با گرامیداشت روز جوان و تبریک این روز به همه جوانان تصریح کرد: جوانان سرمایه کشور بوده و آینده ایران در دست جوانان است که باید آنها را تربیت اسلامی کنیم امروز بیشترین هجمه استکبار بر روی جوانان و اعتقادات آنان بوده و اخلاق و معنویت جوانان را نشانه رفته‌اند.

حسینی گفت: مسئولان مشکل اشتغال جوانان را برطرف کنند جوان بیکار برای خود، خانواده و جامعه یک خطر است دولت ها فکری به حال ازدواج جوانان کنند قیمت بالای جهیزیه موجب سختی ازدواج شده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین