تاریخ انتشار:۱۱:۱۸ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
عصر دنا: تاکنون ۷۸۰ اثر تاریخی کهگیلویه و بویراحمد ثبت ملی شده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان گفت: بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ آثار تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده که از این تعداد ۷۸۰ اثر آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
سعید طالبی پور افزود: بیش از ۶۱ آسیاب، ۵۴ خانه تاریخی،۴۳ قلعه،۴۰ آب انبار،۲۳ بقعه متبرکه، ۱۹ گورستان، ۱۷ استودان، ۱۳ دهنه پل، ۱۳ بافت تاریخی، پنج حمام، پنج مسجد و سه کاروانسرای کهگیلویه و بویراحمد در فهرست آثار ملی قرار گرفته است.
طالبی پور از تکمیل طرح‌های نیمه تمام گردشگری استان خبر داد واضافه کرد: از محل تسهیلات تبصره ۱۸ و براساس سیاست دولت به طرح‌های حوزه گردشگری دارای ۵۰ درصد پیشرفت کاری تسهیلات پرداخت و این طرح‌ها تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.
وی از معرفی همه طرح‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات ۱۰ درصد خبر داد و گفت: حدود ۲۲ طرح در بخش‌های گردشگری، اردوگاه اقامتی و رفاهی و اقامتگاه‌های گردشگری در دست ساخت وجود دارد که از این تعداد طرح ۴ طرح در شهرستان گچساران است.
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به اینکه سقف مزایا تحصیلات هر مبلغی که نیاز طرح باشد را تامین می‌کند، افزود: بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تبصره ۱۸ به حوزه گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین