کد خبر: ۱۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار:۰۷:۳۳ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۵
مدیرعامل سازمان‌های مردم‌نهاد کهگیلویه و بویراحمد:
عصر دنا: مدیرعامل سازمان‌های مردم‌نهاد کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه مدونی برای کنترل آتش‌سوزی جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

علی رکان مدیرعامل سازمان‌های مردم‌نهاد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به علل و عوامل بروز آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های استان اظهار کرد: در نگاهی اجمالی می‌توان فهمید که بخشی از این آتش‌سوزی عمدی و هدف‌دار است.

مدیرعامل سازمان‌های مردم‌ نهاد استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در حالی که کانون‌های اصلی آتش‌سوزی‌ها در استان مشخص است ولی مسئولان و متولیان امر در منابع طبیعی و مدیریت بحران تاکنون برنامه عملیاتی برای کاهش و جلوگیری از آتش‌سوزی جنگل‌های استان نداشته‌اند.

وی عنوان کرد: با کمترین میزان هزینه و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی می‌توان از بروز این آتش‌سوزی‌ها جلوگیری کرد و میزان خسارت به جنگل‌ها و مراتع را به حداقل رساند.

رکان گفت: اگر روند به همین گونه به پیش رود سالانه بخش زیادی از جنگل‌های استان از بین خواهد رفت و تلاش‌ها برای احیای مراتع و جنگل‌ها نیز کاری عبث خواهد بود.

به نوشته فارس، وی از مسئولان ارشد استانی خواست تا با تلاش  هرچه بیشتر  و با طرح ریزی برنامه‌های مدون به دنبال نجات جنگل‌های استان باشند چرا که با خطراتی که حیات جنگل های استان را تهدید می‌کند عواقب  موضوع فاجعه‌بار خواهد بود.

مدیرعامل سازمان‌های مردم نهاد استان کهگیلویه و بویراحمد  استفاده از ظرفیت بسیج و افزایش نگهبانان فصلی را راهکاری مناسب در حفاظت از عرصه‌های جنگلی به خصوص در فصل بهار و تابستان دانست و گفت: باید از ابزارهای مختلف فرهنگی و امکانات سخت افزاری برای  حفظ و صیانت از عرصه‌های جنگلی استان استفاده کرد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
این مسوول محترم خودش و اعضای تشکلش چندبار در مهار وکنترلداتش سوزیها شرکت کرده؟؟ اگر در ده سال اخیر یک بار حتی یکبار شرکت کرده باشد اون وقت حق دارد انتقاد بکند. متاسفانه این اقا فقط از سازمان مردم نهاد استفاده میکنه برای کسبدپول و پیمانکاری. چه خوب است وجدان داشته باشیم وحرف مفت نزنیم و اگر دلمون میسوزه برای جنگلهاو اسم سازمان مردم نهاد محیط زیست را یدک میکشیم حداقل سالی یکبار تلاش کنیم برای حفاطت از جنگلها. اقای رکان! از دور نشستن و حرف زدن کار ساده ای است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
آقای رکان لطف کنیدوشفاف بگویید به عنوان یه دوستدارمحیط زیست وکسی که تاالان پروژه ای بسیاری ازمنابع طبیعی به عنوان پیمانکاربرده اید چندباردراین آتش سوزیا خودتان واعضای شرکتتان شرکت کرده اید؟؟؟خوب است کمی صادق باشیم آقای رکان..الان که پروژای وجودنداره شمابه یادطبیعت افتادین...تاحالاکه خیری ازشرکتتون ندیدیم..لااقل پرسنل زحمت کش منابع طبیعی رازیرسوال نبرید..اگه شماراست میگین شبایی که ماازجان میگذریم وبه دل کوه وآتش میزنیم وباهزاران حوادث روبروهستیم..تشریف بیارین ودرکناراین پرسنل زحمت کش باشین..خداوندبه همه توان راستگوبودن ویک دل بودن بدهد...آمین
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین