تاریخ انتشار:۰۸:۴۹ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
رئیس سازمان حمل نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج:
عصر دنا: خودرو‌های شخصی به صورت غیر قانونی اقدام به افزایش ۷۰ درصدی کرایه در محور یاسوج به سرابتاوه کرده اند که نارضایتی شهروندان را به دنبال داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

چند هفته اخیر شاهد افزایش خودسرانه کرایه در محور های برون شهری کهگیلویه وبویراحمد از جمله محور یاسوج به سرابتاوه بودیم، این موضوع باعث ایجاد نارضایتی زیادی در میان شهروندان و ساکنان این روستا شده است.

یکی از معضلاتی که در شهر یاسوج و شهرستان بویراحمد وجود دارد نبود ایستگاه واحد و مناسب برخی از روستاها و حومه شهر یاسوج است.

این موضوع را می توان یکی از دلایل افزایش خودسرانه کرایه ها دانست، از طرف دیگر نبود یا کمبود تاکسی در این ایستگاه ها میدان را برای خود روهای شخصی باز می کند که بدون هیچ ضابطه و قانونی اقدام به مسافرکشی کنند.

شهروندان روستای سرابتاوه با این موضوع دست و پنجه نرم می کنند و هر اتفاقی که بیفتد نمی دانند به کجا باید مراجعه و شکایت ببرند.

ساکنان روستای سرابتاوه در تماس با خبرنگار این پایگاه خبری خواستار پیگیری 70 درصدی افزایش کرایه شدند اینکه دلیل این افزایش چه بوده است و چرا هیچ گونه برخوردی با تخلف کنندگان انجام نمی شود.

در همین خصوص با رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری یاسوج گفتگو صورت گرفته شده که در این مصاحبه به میزان افزایش کرایه ها در سال جدید و افزایش خودرسانه کرایه در سرابتاوه اشاره شده است.

عبدی دانش مقدم رئیس سازمان حمل نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: افزایش کرایه در مسیر یاسوج سرآبتاوه خودسرانه و توسط خودرهای شخصی انجام شده است ، این افزایش کرایه 70 درصد بوده است که توسط خودرهای بدون علائم و نشانه انجام شده است.


وی بیان کرد: عامل قهری ما نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی است که مدتی است جهت ساماندهی این خودرها با ما همکاری لازم را ندارد ، این خودرو ها بدون اینکه عوارضی پرداخت کنند و یا گرهی از مشکلات مردم باز کنند در حال ایجاد مشکلات بیشتری هستند.

رئیس سازمان حمل نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج عنوان کرد: 17 خودرو جریمه شدند اما کارساز نیست و باید برخورد جدی تری انجام شود ، افزیاش کرایه ها در سال جدید خواهد بود نباید اکنون اجرایی شود.

دانش مقدم نظارت بر تاکسی های مجوز دار در حال انجام است افزود: تاکسی های مجور داری که افزایش قیمت داشتند را جریمه کردیم ، و این نظارت و برخوردها تا پایان سال ادامه دارد.

وی بیان کرد: عامل افزایش کرایه ها ماشین های شخصی بدون علائم است که قدرت و نیرویی برای برخورد با آن ها نداریم و به همکاری ماموران راهنمایی و رانندگی نیاز داریم .

دانش مقدم ادامه داد: تعداد ماشین های شخصی بر روی ایستگاه سرابتاوه زیاد است، معضل دیگر سه ایستگاه شدن این روستا است، اکنون سه ایستگاه وجود دارد ، در حالی که ایستگاه اصلی سه راه مصلی است که توسط خودرهای شخصی به خیابان مسجد صاحب الزمان منتقل شده است و مورد تایید شورای ترافیک نیست.

رئیس سازمان حمل نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج گفت: ما به همکاری نیروهای نظامی و انتظامی در این خصوص نیاز داریم ، گشت مشترک نیز باید برای ساماندهی این موضوع برقرار شود.

وی به افزایش کرایه در سال 1401 اشاره کرد و گفت: افزایش قیمت کرایه ها ی درون شهر را در سال جدید خواهیم داشت، مصوبه به کمیسیون تطبیق ارسال شده است این فازایش قیمت 15 تا 20 درصدی خواهد بود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار