تاریخ انتشار:۱۳:۵۱ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
عصر دنا: - رییس اداره امور آب باشت گفت: ۳۰ هکتار از بستر رودخانه شیو و فصلی این شهرستان از دست سودجویان بزودی آزاد سازی می شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

یدالله محمد زاده روز یکشنبه در دیدار با دادستان باشت در زمینه آزاد سازی حریم رودخانه ها این شهرستان افزود: ۱۴ هکتار از این میزان اراضی تصرف شده در حاشیه رودخانه شیو در روستای چم بلبل است.

وی بیان کرد: همچنین هشت هکتار از اراضی تصرف شده در رودخانه فصلی روستای تل مویزی و پنج هکتار در رودخانه فصلی باشت است.

محمد زاده اظهار داشت: پنج مورد قلع و قمع شامل ۲ واحد گاوداری، یک واحد سوله و ۲ باب ساختمان بزودی در بستر رودخانه تخریب خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال ۱۷ هکتار از بستر رودخانه فصلی نزدیک روستای سرابیز در این شهرستان از دست سودجویان خارج شد و متخلفان اقدام به خاک برداری، بوته کنی و دیوارچینی کرده بودند.

محمد زاده بیان کرد: پس از گزارش انجام عملیات اجرایی خاک برداری برای تبدیل بستر رودخانه سرابیز به زمین کشاورزی، نیروهای حفاظت منابع آب پس از ۲ مرحله اخطار و بی توجهی متخلفان، آزادسازی بستر رودخانه با حضور نیروهای انتظامی و قضایی باشت انجام شد.

دادستان عمومی باشت در این زمینه گفت: آزادسازی حریم، بستر و رفع تصرف رودخانه‌ها راهکاری برای بهره‌برداری اصولی از منابع آبی و جلوگیری از وقوع سیلاب‌هاست.

سید علی رجایی منفرد افزود: دستگاه قضا با هرگونه تصرف در بستر رودخانه و همچنین ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی، در چارچوب قانون و با جدیت و بدون اغماض، مقابله می‌کند.

وی ابرز کرد: هیچ مرجعی حق صدور پروانه در مسیر رودخانه‌ها را ندارد و پیش از هرگونه اقدام باید استعلام لازم را از امور آب و سایر دستگاه های مربوطه انجام دهد و در غیر این صورت باید پاسخگوی حوادث آینده باشد.

شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت در ۱۱۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد ۲۲ هزار و ۵۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی قرار دارد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین