تاریخ انتشار:۱۴:۱۳ - ۱۲ تير ۱۴۰۰
عصر دنا: پارک‌های شهر یاسوج در این شرایط کرونایی با وجود خاموش بودن چراغ‌های روشنایی عصر هر روز مملو از جمعیت می شوند و بی توجهی عمومی و مردمی نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی یکی از نقاط ضعف مدیریت مهار کروناست.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

آمار کشته و مبتلایان کرونا هر روز رو به افزایش است اما همچنان مردم بعد از گذشت ۱۶ ماه از آغاز ورود کرونا به ایران رعایت پروتکل های بهداشتی را به طور دقیق انجام نمی دهند. بخش بزرگی از مردم روزانه مطالبه از دولت دارند تا هرچه سریعتر واکسیناسیون جهت مقابله با کروناویروس انجام شود تا بتوانند به شرایط آرام تری به زندگی و ادامه فضای شغلی خود بازگردند اما در کنار آن مطالبات، باید خود مردم نیز پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

عصر روز جمعه ۱۱ تیرماه ۱۴۰۰ خبرنگار ایسنا برای تهیه گزارش به پارک‌های معلم، ولایت، مهرورزی و ساحلی شهر یاسوج رفت تا از میزان توجه مردم به پروتکل ها بهداشتی کرونایی، گزارشی تهیه کند. اما پارک‌ها شلوغ، مردم با کمترین فاصله اجتماعی تردد داشتند و وضعیت به گونه ای بود که انگار نه انگار کرونایی وجود دارد.

به گزارش ایسنا، حضور کودکان، نوجوانان، خانواده ها در پارک‌های معلم، ولایت، مهرورزی و ساحلی یاسوج در حالی اتفاق می افتد که اکثریت و شاید بتوان گفت همه بدون ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این اماکن حضور می یابند که با این وضعیت که سلامت فردی و اجتماعی به خطر افتاده، به نظر می رسد باید منتظر پیک سخت پنجم کرونا در یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم.

حال این سوال مطرح می شود آیا کرونا در پارکهای یاسوج تمام شده ؟ پارک‌های شهر یاسوج در این شرایط کرونایی آزاد و بازگشایی شده اند که مردم با بی تفاوتی و ساده انگاری در پارک‌ها بدون رعایت پروتکل های بهداشتی حضور می یابند؟

"مجید احمدی"، فرماندار شهرستان بویراحمد در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: با توجه به اینکه کرونا هنوز تمام نشده حضور، تجمع و اسکان در پارک‌ها، باغات و تفرجگاه‌های شهر یاسوج همچنان ممنوع است.

وی افزود: در خصوص پارک‌ها شهرداری یاسوج، در رابطه با باغات تفریحی میراث فرهنگی و گردشگری و و در رابطه با بازار مرکز بهداشت باید پیشگیری ها و کنترل لازم را داشته باشند.

احمدی در زمینه شلوغی و تجمع مردم در پارک‌های شهر یاسوج اظهار کرد: شهرداری یا سود باید اقدامات پیشگیرانه لازم را در جهت جلوگیری از حضور مردم در پارک‌ها انجام دهد.

"محمدمهدی بانشی"، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در این خصوص گفت: با این بی تفاوتی‌ها، تجمعات، دورهمی ها، تجمع و شلوغی پارک‌ها، مهمانی‌ها و عروسی های که وجود دارد، پیک بعدی کروناویروس را در یاسوج شدیدتر از سایر پیک‌ها خواهیم داشت.

وی افزود: در برخی از شهرستان های استان های همجوار از جمله استان‌های بوشهر هرمزگان و فارس وضعیت کرونایی قرمز شده و موج پنجم کرونا شروع شده و در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز روند کاهشی کرونا به روند افزایشی تبدیل شده است.

بانشی تصریح کرد: با این وضعیت ساده انگاری و بی تفاوتی مردم تیر و مرداد ماه سخت و خطرناکی را به لحاظ شرایط کرونایی در پیش خواهیم داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان کرد: از مردم انتظار داریم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و حتماً ماسک بزنند چرا که کرونا هنوز تمام نشده است.

به گزارش ایسنا، ستاد مقابله با کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بویراحمد در کنار صدور دستورات برای رعایت پروتکل های بهداشتی، باید بر نحوه اجرا این دستورات نیز دقت و نظارت کند که این نظارت به نظر نمره پایینی دارد چراکه در این شرایط کرونایی و درحای که هر روز سویه جدید از این بیماری ویروسی ظاهر می شود در پارک‌های شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد تجمع و شلوغی مردم، مسافران و گردشگران از جمله خانواده ها، کودکان و نوجوانان بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم که به نظر می رسد باید تمهیدات و اقدامات جدی تری در کنترل و مدیریت این وضعیت صورت گیرد. و رد غیر این صورت باید منتظر فاجعه کرونایی باشیم.

منبع: ایسنا
برچسب ها: بازی و تفریح ، یاسوج
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.