تاریخ انتشار:۱۱:۵۹ - ۱۰ تير ۱۴۰۰
عصر دنا: ۱۸۰ ماینر غیرمجاز در شهر‌های یاسوج، دهدشت و دوگنبدان کشف و ضبط شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
حسین عادلی نسب معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق این استان در نشست کمیته پایش که با حضور برخی از مسئولان و کارشناسان اداره کل اطلاعات، نیروی انتظامی، استانداری و شهرداری یاسوج در یاسوج برگزار شد، از کشف و ضبط ۱۸۰ ماینر غیرمجاز در شهر‌های یاسوج، دهدشت و دوگنبدان خبرداد.
 
حسین عادلی نسب افزود: با پیگیری‌های انجام شده و برگزاری مانور‌های مختلف، ۱۸۰ ماینر غیرمجاز در شهر‌های یاسوج، دهدشت و دوگنبدان کشف و ضبط و برای مالکان آن‌ها در دستگاه قضایی پرونده تشکیل شده است.

او میزان خسارت وارده ماینر‌های غیرمجاز کشف شده به شبکه‌های توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد را بیش از ۵۷۳ میلیون تومان عنوان و بیان کرد: ماینر‌های کشف شده در شهر یاسوج ۱۳۰ مورد، ۳۵ ماینر در دهدشت و ۱۵ ماینر در دوگنبدان کشف و ضبط شده است.
 
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، میزان برق مصرفی این تعداد ماینر‌ها بر روی شبکه‌های توزیع نیروی برق استان را حدود نیم مگاوات عنوان و بیان کرد: با توجه به کم آبی و گرمی هوا و افزایش مصرف برق رمز ارز‌های دارای مجوز تا پایان شهریور ماه حق فعالیت ندارند.

عادلی نسب گفت: وجود ماینر‌ها بطورحتم میزان مصرف برق برای مشترکین را با نوساناتی مواجه کرده و از سویی احتمال خاموشی‌های ناخواسته برروی شبکه‌های توزیع نیروی برق وجود دارد.
 
او افزود: شهروندان می‌تواند در صورت مشاهده برق غیر مجاز و یا دستگاه استخراج رمز ارز، مراتب را به شماره تلفن ١٢١ اتفاقات برق اطلاع دهند.
 
در گذشته پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد، اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص تولید این پول مجازی (ماینر) ساخته شده است که واردات و استفاده از آن‌ها در ایران غیر مجاز است.

افزون بر ۲۷۰ هزار اشتراک برق در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که حدود ۵۰ درصد از آن‌ها در شهرستان‌های ششگانه گرمسیری این استان سکونت دارند.
 
کهگیلویه و بویراحمد با بیش از ۷۱۳ هزار نفر جمعیت دارای ۹ شهرستان بوده که شش شهرستان آن در منطقه گرمسیری و سه شهرستان در منطقه سردسیری واقع شده است.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.