کد خبر: ۱۷۱۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۲۱:۴۵ - ۰۱ تير ۱۴۰۰
عصر دنا: رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر چند کار کردن در استان ما بسیار سخت است اما هیچگونه ملاحظه سیاسی، قومی و جناحی نخواهیم داشت که در موضوع کارخانه قند و پتروشیمی و امور عشایر چنین عملکردی داشتیم.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

نشست مسئولان قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با رسانه‌ها به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه در محل دادگستری کل استان برگزار شد.

در این نشست حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با تبریک دهه کرامت ولادت امام رضا علیه السلام و با یادی از شهدای هفتم تیر و شهید دکتر بهشتی اظهار کرد: موفقیت های خوبی در دستگاه قضایی استان داشتیم و جز استان‌های اول تا سوم در برنامه‌های آموزشی و علمی در کشور هستیم.

وی گفت: در سال گذشته بیش از ۹۵ درصد پرونده‌های معوقه مختومه شد دادرسی الکترونیک در استان اجرایی شده و دیگر لازم نیست هیچ زندانی از دادسرا به دادگاه بیاید و از همان مکان رسیدگی به صورت آنلاین انجام می‌شود هر چند در بحث سخت افزاری و نرم افزاری مشکلاتی داشتیم اما ۸۹ درصد رسیدگی‌های دادسراها از طریق الکترونیکی صورت می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بحث تولید و حمایت از تولید کنندگان یک بخش مربوط به نبود کارخانه‌ها در استان بوده و برخی کارخانه‌های ما با مشکل مواجه هستند در خصوص کارخانه قند که هویت اجتماعی ما بود انقلابی صورت گرفت که باید از قضات شجاعی که حکم زدند قدردانی کنیم.

نگین‌تاجی گفت: این کارخانه به ثمن بخس فروخته شد که در دستور کار دادگستری قرار گرفت و با دستور مستقیم آیت الله رئیسی رفع تصرف شد و به دولت بازگشت بر اساس سیاست دستگاه قضایی تا گام آخر پشتیبانی را انجام دادیم که خوشبختانه قراردادی میان بانک تجارت و کارگران بسته شده و آن‌ها به کار برگشتند و بیمه و حقوق آنها پرداخت می‌شود.

وی افزود: کارخانه آرد هم می‌رفت تا سرنوشتی مثل کارخانه قند داشته باشد از مزایده‌ای که در تهران انجام شد جلوگیری کردیم در پتروشیمی سقاوه با مجاهدت همکاران بطلان واگذاری انجام و خلع ید شد و هرآنچه که کارخانه مشکل‌دار داشتیم توسط دادگستری استان مشکلات آنها در دستور کار قرار گرفت.

این مسئول گفت: در مبارزه با مفاسد اقتصادی در چارچوب الزامات یعنی قاطعیت شفافیت و پرهیز از شعار در دادگستری استان برخورد لازم صورت گرفت که برای اولین بار به برخی موارد اشاره می کنیم و هدف اصلاح امور است.

قاضی‌القضات استان گفت: در ماه‌های گذشته موضوع امور عشایر و شورای شهر گچساران را داشتییم که در خصوص پرونده مربوط به آرد ۲۸ نفر با حجم ۴ میلیارد تومان دستگیر شدند همچنین یازده سال حبس برای یکی از مدیران و انفصال دائم از مشاغل دولتی را صادر کردیم.

وی افزود: در حوزه پیشگیری فعالیت‌های بسیار خوبی برای برخورد با بسترهای فساد داشتیم؛ در زندان‌ها کارهای اساسی انجام شد زندانی زیر بیست میلیون تومان با اقدامات ارزنده خیرین و شوراهای حل اختلاف و ستاد دیه اکنون در زندان‌های استان نداریم سرکشی از خانواده های زندانیان و صلح و سازش ۲۰ فقره قتل را در استان داشتیم.

حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان در پاسخ به سوالات خبرنگاران هم گفت:  در خصوص رتبه استان در عملکردها در سطح کشور و در بحث کیفیت آرا در درجه عالی هستیم که دلیل آن ایجاد بسترها و برگزاری متعدد نشست های علمی در دادگستری استان و تحول واقعی در آموزش و نوآوری و ابتکار بوده است.

وی گفت: در سفر آیت الله رئیسی تایید شد که استان ما در نوآوری و مباحث آموزشی و علمی جز استان های اول است اساتید برتر حقوق وکلا و کارشناسان اجازه ورود در برنامه های آموزشی ما را دارند و کتابی در زمینه نقد آرا در استان به نگارش در خواهد آمد که در گذشته چنین چیزی وجود نداشت و کمیته اتقان آرا نیز تشکیل دادیم.

نگین تاجی در خصوص نوع جرائم مدیران گفت: بیشتر مربوط به اختلاس رشوه و تحصیل مال نامشروع است که در یکی از پرونده ها ۳۰ میلیارد تومان و دیگری ۱۱ میلیارد تومان داریم در شوراها و شهرداری‌های شهرها وارد شدیم و در شهرهای کلان برخورد قاطع به زودی با برخی‌ها صورت خواهد گرفت هر چند کار کردن در استان ما بسیار سخت است اما هیچگونه ملاحظه سیاسی، قومی و جناحی نخواهیم داشت که در موضوع کارخانه قند و پتروشیمی و امور عشایر چنین عملکردی داشتیم.

وی گفت: با روی کار آمدن دولت آیت الله رئیسی امید به خشکیده شدن بسترهای فساد در کشور وجود دارد تا دیگر شاهد سیل پرونده های این چنینی به دادگستری و قوه قضاییه نباشیم.

این مسئول در خصوص برخی مشکلات تغییر کاربری‌ها و تصرفات در استان و به خصوص در شهر یاسوج گفت: وقتی مسئولان به فکر طرح جامع شهر نیستند و معیارهای شهرسازی رعایت نمی شود زمینه فساد و جرایم در شهرهای ما به ویژه یاسوج ایجاد می‌شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عدالت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
سلام وقت به خیر
به خدا رئیس دادگستری اگر بخواهد دخالت کند با مشکل روبرو می‌شود کارخانه قند آبرو این استان بود که به تاراج رفته بود سقاوه هم مثل قند
اگر راست می گویید دنا صنعت پیگیری کند وام این مردم کجا هزینه کرده برج شیشه ای در تهران
شیراز
اصفهان
کسی جرات ندارد خبری تهیه کند
همه و همه طرفداران سرمایه گذار جنجالی یاسوج هستند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.