تاریخ انتشار:۲۲:۴۵ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
عصر دنا: ۲۹ بهمن ماه ۹۹ زلزله‌ای ۵.۶ ریشتری شهرستان دنا را لرزاند و خانواده‌های زیادی را در سرمای زیر صفر درجه چادر نشین کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

زلزله پنج و شش دهم ریشتری در آخرین روز از بهمن ماه سال گذشته در شهرستان دنا باعث ورود خسارت بسیار به منازل و زیرساخت‌های دولتی و کشاورزی شد.

بیش از 1200 واحد مسکونی در زلزله شهرستان دنا دچار آسیب شدند و بعد از گذشت بیش از 70 روز از وقوع زلزله آواربرداری منازل تخریبی در شهر سی‌سخت انجام شده و در حال حاضر روند تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات بانکی در حال انجام است.

کیومرث حاجی‌زاده در نشست ستاد بازسازی شهرستان زلزله‌زده دنا اظهار داشت: در بازسازی شهر سی‌سخت صدور پروانه‌های ساختمانی به اتمام رسیده‌ است.

وی افزود: قریب به 500 پروانه ساختمانی و 680 مجوز برای بازسازی منازل آسیب دیده در شهرستان دنا صادر شده‌است و هم‌اکنون باید بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات به متقاضیان همکاری لازم را داشته باشند.

ابراهیم مهرجو رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای 480 واحد در دست احداث به ازای هر واحد یک ناظر در حال فعالیت هستند و نظارت عالیه متشکل از پنج مهندس تمام وقت در شهر سی‌سخت برای نظارت بر ساخت و سازها مستقر شده‌اند.

فرد شهردار سی‌سخت با اشاره به صدور مجوزهای و پروانه‌های ساختمانی از طرف شهرداری گفت: برای نظارت و تسریع در انجام امور نیازمند افزایش نیرو در شهرداری سی‌سخت هستیم.

اصالت زاده معاون بازسازی بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای بازسازی در شهر سی‌سخت و روستاها با کمبود و گرانی سیمان مواجه هستیم.

کیومرث حاجی‌زاده معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست، تصریح کرد: با همکاری سازمان همیاری شهرداری‌ها استان سیمان مورد نیاز جهت بازسازی منازل مسکونی آسیب دیده در شهر سی‌سخت تأمین می‌شود.

وی افزود: برای بازسازی منازل مسکونی در شهر سی‌سخت روزانه 250 تن سیمان از طریق سازمان همیاری علاوه بر سهمیه بنیاد مستضعفان در نظر گرفته شده‌ است.

برچسب ها: ابراهیم مهرجو
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.