تاریخ انتشار:۰۸:۴۹ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
عصر دنا: مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جلساتی با تیپ ۴۸ برای استفاده از ظرفیت آنها داشتیم چرا که در آتش سوزی سال‌های گذشته اثرگذاری بسیار زیادی داشتند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

غلامحسین حکمتیان در نشست بررسی آتش‌سوزی‌ جنگل‌ها و مراتع در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از دغدغه‌های فصل تابستان آتش‌سوزی در جنگل‌هاست که سال گذشته خسارات زیادی وارد کرد.

وی گفت: امسال برنامه ریزی شده و جلساتی تشکیل گردیده تعامل با محیط زیست داریم و با استان‌های همجوار تماس برقرار شده و مناطق بحرانی شناسایی گردیده و ایجاد آتش‌بر در مناطق گرمسیری آغاز گردیده که در مناطق سردسیری نیز این کار انجام خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش‌بینی این است که امسال نقاط بحرانی داریم اکیپ‌هایی استقرار پیدا می‌کنند که در قالب دیده‌بان با آنها قرارداد می‌بندیم و البته نیازهای مانند کانکس و چادر و دمنده و سایر لوازم را دارند.

وی گفت: سال گذشته اقدام خوبی صورت گرفت ۵۰ دستگاه دمنده خریداری شد امسال از طریق سازمان جنگلها تعدادی به استان تخصیص داده شده در استان استعلامات را انجام دادیم که ۵۰ عدد دیگر نیز وارد استان خواهد شد.

این مسئول به سایر برنامه‌ها اشاره کرد و گفت: طی مکاتباتی که داشته ایم نیازها و کمبودهای ما و همچنین موضوع نیرو و اعتبار و استقرار بالگرد نیز مکاتبه شده است.

وی گفت: بالگردهای آبپاش اثرگذاری کمتری داشتند اما بالگرد برای انتقال نیرو اثرگذار است با توجه به شرایط باید صدا و سیما برنامه‌های خود را در راستای فرهنگ‌سازی بیشتر کند زیرا کسانی که به دل طبیعت می‌زنند بیشترین مشکلات را برای جنگل ها و مراتع ایجاد می‌کنند که باید فرهنگ‌سازی بیشتری در این زمینه انجام شود.

این مسئول یادآور شد: جلساتی با تیپ ۴۸ برای استفاده از ظرفیت آنها داشتیم چرا که در آتش سوزی سال‌های گذشته اثرگذاری بسیار زیادی داشتند.

وی گفت:  کشاورزانی که در این فصل برداشت پسماندها را آتش می زنند آسیب زیادی به جنگل ها زدند که سال گذشته نظارتی بر آن نبود و باید با این عده برخورد قضایی شود همچنین قانون حفاظت جنگل‌ها، دستگاه‌ها را در مواقع آتش سوزی الزام به همکاری کرده است که باید همکاری بیشتری با ما در فصل آتش‌سوزی‌ها داشته باشند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.