تاریخ انتشار:۱۴:۳۶ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۰
عصر دنا: از تلاشگران عرصه صلح و سازش در پرونده‌های قتل در کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

رئیس کل دادگستری این استان در همایش تجلیل از سفیران صلح و اعضای شورای حل اختلاف گفت: رسیدگی پرونده‌ها در دادگاه‌ها طولانی و هزینه بر است و شورای حل اختلاف زمان رسیدگی این پرونده‌ها را کوتاه‌تر و کم هزینه‌تر کرده است.

نگین تاجی با اشاره به رسیدگی پرونده‌ها در شورای حل اختلاف، افزود: این رسیدگی باعث کاهش و پیشگیری از جرایم می‌شود.

وی اضافه کرد: گاهی بررسی پرونده‌ها در دادگاه‌ها به واسطه طولانی بودن بذر کینه و دشمنی را باقی می‌گذارد، ولی اگر از طریق ریش سفیدان پیگیری شود مشکلات به صورت ریشه‌ای رفع می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان هم در این همایش با اشاره به درگیری چرام گفت: این اختلاف ها و درگیری‌ها در استان بسیار خطرناک است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی با بیان اینکه این درگیری‌ها ریشه روحی و روانی دارد، افزود: باید این مشکلات ریشه‌ای حل شود و معتمدان و ریش سفیدان برای رفع این مشکلات برنامه ریزی کنند.
وی اضافه کرد: باید به این جوان‌ها اعتماد کرد و به آن‌ها مسئولیت داده شود چرا که همه ما در مقابل آنان مسئولیت داریم.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه همیشه در درگیری‌ها و قتل‌ها بخشش نیست گفت: گاهی طایفه و ایل گرایی به این درگیری‌ها دامن می‌زند.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی افزود: در برخی از درگیری‌ها به راحتی از اسلحه استفاده می‌کنند که این نگران کننده است و نشان می‌دهد که فرهنگ نگهداری از اسلحه وجود ندارد.
در پایان این آئین از سفیران صلح و سازش در استان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.