تاریخ انتشار:۱۳:۰۸ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۰
عصر دنا: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرونده متهمان قطع درختان بلوط در روستای مختار برای رسیدگی و تعیین مجازات به دادگاه کیفری ۲ مرکز استان ارسال شده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

هفته گذشته کلیپی در فضای مجازی مبنی بر قطع درختان بلوط در روستای مختار واقع در شهرستان بویراحمدپخش شد.

سید علی ملک حسینی روز سه شنبه در این باره اظهار داشت: کارشناسان منابع طبیعی شهرستان بویراحمد با مشاهده این کلیپ و بازرسی منطقه مزبور مشاهده کردند که فرد یا افرادی اقدام به قطع درختان بلوط در زمین کشاورزی کرده اند.

وی افزود: پس از شناسایی یک نفر از متهمان، پرونده امر جهت رسیدگی و تعیین مجازات به، دادگاه کیفری ۲ مرکز استان، ارسال شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: قطع درختان جنگلی در اراضی کشاورزی جرم است.

ملک حسینی عنوان کرد: حفظ منابع طبیعی و ثروت‌های خدادادی استان و کشور وظیفه همگانی است.

وی ادامه داد: در صورت مشاهده هرگونه تصرف و تخریب در اراضی ملی، منابع طبیعی، حوزه های محیط زیست و رودخانه ها، موارد را مستند و مستدل به همراه گزارش به کلانتری یا پاسگاه محل و یا دادسراهای عمومی و انقلاب استان کهگیلویه و بویراحمد، ارسال کنند.

جنگل های کهگیلویه و بویراحمد که جزئی از منطقه زاگرس محسوب می شود، ۸۰۰ هزار هکتار جنگل مساحت دارد و بر اساس گزارش ها از وسعت ۶ میلیون هکتاری جنگل‌های منطقه زاگرس به دلایل مختلف یک میلیون هکتار آن از بین رفته است.

بر اساس مطالعات انجام شده در جنگل‌های زاگرس ۲ هزار و ۳۷۲ گونه گیاهی شناسایی شده است و افزون بر ده ها فایده جنگل ها در زندگی بشر این ثروت ارزشمند ملی محل زیست ۶۱ گونه پستاندار، ۲۷ گونه ماهی، ۱۶۷ گونه پرنده و ۳۷ گونه خزنده است که این وظیفه شهروندان را برای صیانت از آن بیشتر کرده است.

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین