تاریخ انتشار:۱۳:۰۱ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
عصر دنا: فرماندار شهرستان دنا گفت: کار آوار برداری ۸۰۰ واحد مسکونی زلزله زده در شهر سی سخت به پایان رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عبدالحمید پناهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : هم اکنون کار آواربرداری در روستاهای کریک، دارشاهی، توت نده، گندی خوری، کره و پاتاوه در حال اجرا است.

وی افزود: تا کنون ۱۲۰ پروانه ساختمانی برای بازسازی واحدهای زلزله زده در شهر سی سخت صادر شده است.

فرماندار شهرستان دنا بیان کرد: با تلاش تمامی دستگاه های اجرایی مربوطه ۲۵۰ واحد نیز در حال اجرای، پی کنی، گچ ریزی و آرماتوربندی و فنداسیون ۵۰ واحد ساختمانی نیز اجرا شده است.

پناهی عنوان کرد:از مجموع یک هزار و ۵۴۱ واحد تعمیری شهری، کار تعمیرات ۲۰۰ واحد نیز آغاز شده است.

وی ابراز داشت: در شهرستان دنا ۹۰۰ واحد شهری و ۶۵۰ واحد روستایی آسیب دیده از زلزله، برای بازسازی و احداث ثبت شده است.

در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری ۲۹ بهمن ۹۹ در شهرستان دنا به سه هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد. ۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع سه هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است. ۶۴ نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند.

۱۲ فروردین سال ۹۷ نیز زمین لرزه ۵.۲ ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد. در سال ۶۸ هم زلزله ای با بزرگی بیش از ۵.۲ ریشتر سی سخت را لرزاند و به یک هزار واحد مسکونی خسارت وارد کرد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.