تاریخ انتشار:۱۶:۱۵ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
روایت سعید قاسمی از جهاد سازندگی‌اش؛
عصر دنا: مسؤول قرارگاه مهندسی جهادی احمد متوسلیان گفت: امکانات لازم و کافی در سی‌سخت موجود است، منتهی به دلیل ضعف اطلاعات آماری، هنوز توزیع این امکانات به‌خوبی انجام نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
سعید قاسمی، مسؤول قرارگاه مهندسی جهادی جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان، شب گذشته در برنامه جهان آرا که به صورت غیر زنده پخش شد، به بیان روایتی از جهاد سازندگی‌اش در چند سال اخیر پرداخت.
 
سعید قاسمی با اشاره به زلزله بم گفت: ما تا روز سوم در زلزله بم، ۹ هزار جنازه را دفن کردیم، البته با وجود اینکه جنگ را دیده‌ایم، اما این حجم از کشته عجیب بود و ما ۱۰۰ نفر را کنار هم می‌گذاشتیم و یک طلبه برای همه آن‌ها نماز می‌خواند و آن‌ها را به‌صورت کانالی دفن می‌کردیم.
 

از روز سوم زلزله کرمانشاه در کنار مردم هستیم

وی سپس به روایتی از حضور جهادی در کرمانشاه پرداخت و گفت: ما روز سوم به کرمانشاه رسیدیم و در کوییک‌ها که قلب حادثه در آن‌جا رخ داده بود مستقر شدیم و تقریباً ۱۲۰ کشته و ۶۰۰ مجروح داشتند و علت انتخاب این منطقه این بود که من در زمان جنگ در اینجا دیده‌بان بودم.

مسؤول قرارگاه مهندسی جهادی حاج احمد متوسلیان با یاد داشتن شهدای منطقه کرمانشاه و تأکید بر آشنا بودن با مناطق ناحیه کوییک ابراز داشت: ما کارگاه‌هایی در این منطقه تأسیس کردیم، ولی به این دلیل که وظیفه و پولی قبال ساخت منازل نداشتیم قصد داشتیم برگردیم؛ اما تسلیم خواهش‌های مردم شدیم و کنارشان ماندیم.

وی ادامه داد: در زلزله، شما با کسانی مواجه هستید که عزیزانشان، در مقابل چشمانشان به رحمت خدا رفته استو در اینجا شرایط سختی ایجاد می‌شود که فرد باید درک و تصور درستی داشته باشد و همزمان علاوه بر اینکه باید به طرف مقابل رسیدگی کنید، باید به خودتان و نیرو‌های جهادی نیز رسیدگی کنید.
 

ستاد اربعین؛ عامل موفقیت در بحران زلزله کرمانشاه

سعید قاسمی حضور ستاد اربعین در زلزله را عامل موفقیت در مدیریت این بحران عنوان کرد و با گلایه از ستاد بحران اظهار داشت: سازمان‌ها و نهاد‌های رسمی مانند هلال احمر و ستاد مدیریت بحران توانایی این را ندارند که یک بحران در این حد و اندازه را جمع کنند؛ چرا که خودشان در مرحله اول، با خدم و حشم که بیایند قطعاً با کسانی که بیل زن هستند و سریع وارد می‌شوند تفاوت دارند.

وی ادامه داد: اربعینی‌ها در طول یک سال آماده می‌شوند تا چند هفته‌ای را میزبان زائران امام حسین(ع) باشند، ما نیز ساز و برگ آشپزخانه این ستاد که روزانه به ۵ هزار زائر خدمت رسانی می‌کرد را در اختیار گرفتیم و توانستیم با توزیع روزانه ۲۰ هزار غذا توزیع کنیم. 
 
مسؤول قرارگاه مهندسی جهادی احمد متوسلیان با اشاره به بحث دانشگاهی مصالح آی‌سی‌اف یا ساخت و ساز با مصالح نوین گفت: ما این تکنولوژی را که در زمان مسکن مهر از کانادایی‌ها و آلمانی‌ها وارد کردیم، ابتدا در ورزقان و زلزله‌ای که در آن‌جا اتفاق افتاده بود توانستیم با ۵۰ میلیون تومان، یک ویلایی ۹۰ متری با ۴۰ متر تراس که ضد زلزله و با چهارده آیتم مختلف ویژه بود اجرا کنیم.
 

هر ۲۷ روز، یک خانه

وی ادامه داد: ما هر ۲۷ روز کلید یک خانه را تحویل صاحب خانه می‌دادیم و اولین شب یلدا که آوار برداری‌ها هنوز ادامه داشت، ما اولین خانه را تحویل دادیم و حتی هزینه یکی از منازل را در آن زمان، آیت الله رئیسی از طریق آستان قدس تقبل کردند.

سعید قاسمی با اشاره به سنگ اندازی‌های بنیاد مسکن برای جلوگیری از ساخت این منازل اظهار داشت: ما این منازل را بدون مجوز و تأیید بنیاد مسکن ساختیم و به جهادگران، ساخت این نوع منازل را آموزش دادیم، درحال حاضر تنها ۱۲۰ واحد از آن مدل خانه‌ها ساخته شد و در کنار آن بیش از ۱۵ مدرسه و بیش از ۵ مسجد را با این مدل ساخته و تحویل داده‌ایم.
 
وی با اشاره به زلزله سی‌سخت خبر داد: ما در همین هفته پیش رو، ساخت یک شهرک ۲۷ واحدی را در سی‌سخت آغاز کرده‌ایم.
 

امکانات هست؛ توزیع نیست!

مسؤول قرارگاه مهندسی جهادی احمد متوسلیان با اشاره به وجود امکانات امدادی در سی‌سخت ابراز داشت: متأسفانه ستاد بحران کسی را ندارد حرف آخر را بزند، الآن به دلیل عدم وجود اطلاعات آماری صحیح، نمی‌دانند چطور باید این امکانات را تحویل بدهند و این امکانات همانجا مانده است.

وی ادامه داد: برای مثال در سیل خوزستان، حتماً باید فرمانده سپاه ورود می‌کرد و شخصاً دستور انفجار چند نقطه را می‌داد تا سیل درست شود ولی از آن طرف استاندار وقت، با خدم و حشم هیچ کاری نمی‌کرد.
 

سی‌سخت؛ بحران زلزله و کانکس

سعید قاسمی با اشاره به بحران عدم وجود کانکس در سی‌سخت اظهار داشت: به خاطر توزیع نادرست کانکس در سرپل ذهاب، تا کنون نهایتاً ۴۰۰ را توانسته‌اند در سی‌سخت قرار دهند و اگر حادثه‌ای در نقطه دیگری رخ بدهد، این توان موجود نیست تا به آن‌جا کانکس برسد. 
 
وی ادامه داد: متأسفانه بعضی از مسؤولان برای ساخت کانکس، اتوبوس‌ها را ذوب می‌کردند، در حالی که امروزه bus home یک شیوه زندگی مرسوم در جهان است. ما با رایزنی‌ها توانستیم بالاخره ۳۰ اتوبوس را از شهرداری آزاد کنیم و در آن این مدل را اجرا کردیم و تحویل دادیم.

مسؤول گروه مهندسی جهادی احمد متوسلیان با اشاره به سرمای نزدیک به صفر در منطقه سی‌سخت ابراز داشت: متأسفانه اخبار سی‌سخت به درستی پوشش داده نمی‌شود و در رسانه‌ها مطرح نمی‌شود؛ چون طرح این مباحث ضعف دولت را نمایان می‌سازد!
 
وی در پایان با اشاره به حضور جهادگران در مناطق زلزله زده و سیل زده گفت: در طول این مدت ۹۵۰ جهادگر از دانشگاه شریف، شهید رجایی، امیرکبیر، علم و صنعت، قم و طلاب حوزه علمیه آمدند پای‌کار و در این شرایط اقتصادی، از خودشان هزینه کردند و با لوازم شخصی و با سختی برای مردم کار کردند.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین