تاریخ انتشار:۱۴:۱۳ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
عصر دنا: فرماندار باشت گفت: تعداد افراد شناسایی شده مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ تاکنون نسبت به کل ماه اسفند ۱۳۹۹ به بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سید مسعود حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حالی که تعداد افراد شناسایی شده آلوده به ویروس کرونا در باشت اسفند ماه امسال ۷۸ نفر بود از ابتدای فروردین تاکنون ۱۶۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این شهرستان شناسایی شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای انتشار ویروس کرونا تاکنون یکهزار و ۳۱۵ نفر آلوده به ویروس کرونا در این شهرستان گزارش شده است.

فرماندار باشت تصریح کرد:در ۱۴ ماه گذشته بیش از هفت هزار تست کرونا در این شهرستان انجام شده است که یکهزار و۲۵۹ مورد آن در فروردین امسال بوده است.

حسینی ابراز داشت:هم اکنون ۸۳ شهروند باشتی به ویروس کرونا آلوده هستند.

وی بیان کرد: در ۱۴ ماه گذشته ۱۲ نفر بر اثر بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان جان خود را از دست داده اند.

فرماندار باشت تاکید کرد:۵۲ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در باشت مردان و ۴۸ درصد بانوان بوده اند که ناچار بودن مردان برای خروج از خانه از دلایل مهم بالا بودن تعداد آنان است.

وی عنوان کرد: بیش از ۶۰درصد از افراد شناسایی شده ساکن مناطق شهری و بقیه روستایی بوده اند.

حسینی همچنین از انجام ۶ هزار و۴۱۱ مورد بازدید از واحدهای صنفی، کارگاه های تولیدی و خدماتی از اسفند سال ۱۳۹۸ تاکنون خبر داد و افزود: در این بازرسی ها ۱۶۹ واحد اخطار دریافت و۲۲ واحد نیز پلمب شده اند.

فرماندار باشت ابراز داشت: باتوجه به نارنجی بودن وضعیت ویروس کرونا در این شهرستان مشاغل گروه های سوم و چهارم تعطیل شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر باشگاه های ورزشی،تالارهای عروسی،نماز جمعه ها، مساجد در باشت حق فعالیت ندارند و طرح دورکاری کارکنان دستگاه های اجرایی نیز در حال اجراست.

فرماندار باشت تاکید کرد:محدودیت تردد در آرامستان ها ، محدودیت های ترافیکی در جاده های درون شهری و برون شهری و ممنوعیت سفر به جاذبه های دیدنی از دیگر برنامه ها برای کنترل ویروس کرونا در این شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه در صورت کوتاهی شهروندان در مراقبت های بهداشتی پیشگیری از ویروس کرونا امکان قرمز شدن رنگ کرونا در شهرستان و اجرای محدودیت در مشاغل گروه های دوم وجود دارد خواستار حساسیت بیشتر شهروندان نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی ویروس کرونا شد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.