تاریخ انتشار:۱۴:۳۰ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
مدیر کل کمیته امداد خبر داد؛
عصر دنا: در سال ۹۹، ۱۷۰ میلیارد ریال زکات در کهگیلویه و بویراحمد جمع آوری شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی این استان در شورای زکات گفت: در سال گذشته ۱۷۰ میلیارد ریال زکات در کهگیلویه و بویراحمد جمع آوری شد که این مقدار شامل زکات واجب، مستحب، فطریه و کفارات بوده است.
قباد مبشری افزود: این میزان زکات در ۳۲۸ روستای زکات دهنده و با مشارکت ۶۲۲ عامل، ۳۸ مبلغ و همکاری چهار هزار و ۷۰۰ نفر مؤدی در استان جمع آوری شده است.
آقای مبشری با بیان اینکه این میزان زکات جمع اوری شده نسبت به سال قبل از آن ۱۸۰ درصد افزایش داشته است اضافه کرد: ۶۸ درصد زکات جمع آوری شده در کهگیلویه و بویراحمد برای رسیدگی به امور محرومان و ۳۲ درصد مابقی نیز برای اجرای طرح‌های عمرانی عام المنفعه هزینه شد.
وی با بیان اینکه ۲ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال از زکات جمع آوری شده برای تهیه جهیزیه و ۱۶۰ میلیون ریال برای درمان هزینه شد ادامه داد: ۴۵۵ میلیون ریال در زمینه تحصیل، ۳۹ میلیون ریال برای بازسازی و مرمت مسکن، ۶۲ میلیارد ریال برای کمک معیشت افراد نیازمند و مددجویان زیر پوشش کمیته امداد این استان و مابقی نیز در زمینه اجرای طرح‌های عمرانی هزینه شده است.
در این نشست حکم ریاست شورای زکات کهگیلویه و بویراحمد از سوی آیت الله سید رضا تقوی رییس شورای عالی زکات کشور به حجت الاسلام والمسلمین حسینی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج نیز ابلاغ شد.
همچنین در این جلسه ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد و رؤسای کمیته امداد امام خمینی (ره) منطقه ۲ یاسوج، ممبی و بهمئی به عنوان فعالان و برترین‌های حوزه جمع آوری زکات معرفی و از آنان تجلیل شد.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.