تاریخ انتشار:۲۰:۳۸ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
عصر دنا: مادوان از مهاجرپذیرترین شهرهای ایران به مثابه روستای بزرگی محروم از زیرساخت‌ها می‌ماند و در میان شهر و روستا بودن، می‌سوزد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به قرار گرفتن در دامنه رشته‌کوه دنا و برخورداری از آب و هوای مطلوب در سال‌های اخیر شاهد رشد چشمگیر جمعیت در مناطق شهری و روستاهای حومه شهر بوده‌است.

آب و هوای مطلوب در کنار ارزان بودن املاک برای ساخت مسکن و سکونت در مناطق حاشیه‌ای شهر یاسوج و سیل مهاجرت از روستاهای استان و حتی استان‌های همجوار باعث شده که این شهر در ردیف برترین شهرهای مهاجر پذیر کشور به شمار رود‌.

بی‌شک رشد جمعیت و در پی آن افزایش ساخت و سازها در هر منطقه‌ای نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مناسب می‌باشد، امری که در شهر یاسوج، چه در مناطق شهری و چه در مناطق حاشیه شهر شاهد فقر آن هستیم.

شهر مادوان در نزدیکی شهر یاسوج را می‌توان روستایی دانست که نام شهر را یدک می‌کشد و از ابتدایی‌ترین زیرساخت‌ها رنج می‌برد و وجود روستاهای اطراف این شهر در کمترین فاصله مشکلات مربوط به این شهر را چند برابر کرده‌است.

با نزدیک شدن به فصل گرما کمبود آب آشامیدنی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اهالی شهر مادوان و روستاهای اطراف است، این در حالی است که این مناطق در پایین دست حوزه آبریز دنا و چسبیده به رودخانه بشار واقع شد‌ه‌اند.

محمد زمان پاراد مدیر امور آب و فاضلاب شهر مادوان در گفت‌وگو‌ با خبرنگار تسنیم، گفت: یکی از اساسی‌ترین مشکلات در شبکه آب و فاضلاب شهر مادوان فرسودگی لوله‌ها و نبود اعتبار جهت تعمیر و ساماندهی شبکه است.

وی با اشاره به اینکه الحاق آب و فاضلاب روستایی به امور آب و فاصلاب شهر مادوان گفت: امور آب و فاضلاب شهر مادوان قریب به 20 هزار مشترک خانگی و تجاری را خدمات می‌دهد.

پاراد در ادامه با بیان اینکه شهر مادوان و روستاهای اطراف سالانه شاهد رشد چشمگیر جمعیت هستند، گفت: برای خدمات دهی مطلوب به مشترکان تحت پوشش نیازمند تزریق اعتبار متناسب با جمعیت ساکن هستیم.

پاراد با اشاره به وجود مشکلات مالی خاطرنشان کرد: وجود مشکلات مالی باعث شده تا  شاهد حجم زیادی از مطالبات پیمانکاران و حتی کارمندان باشیم به طوری که برخی کارمندان مطالبات خود را از سال 98 دریافت نکرده‌اند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.