تاریخ انتشار:۲۰:۲۵ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
عصر دنا: حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در فروردین ماه امسال ۱۳۴ درصد نسبت به اسفندماه ۹۸ افزایش داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
مدیرکل تامین اجتماعی این استان گفت: گفت: متناسب سازی حقوق و بهبود معیشت، دغدغه چندین ساله بازنشستگان تامین اجتماعی بود که با افزایش سالانه و دو مرحله متناسب سازی در مرداد سال گذشته و فروردین امسال، تفاوت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با سایر صندوق‌های بیمه‌ای برطرف و گام مهمی در ارتقای سطح معیشت یازنشستگان این سازمان برداشته شد.
نورمحمدی افزود: با اجرای طرح متناسب سازی، حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در فروردین ماه امسال ۱۳۴ درصد نسبت به اسفندماه ۹۸ افزایش داشته است.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلوبه و بویراحمد با بیان اینکه میزان حقوق پرداختی به بازنشستگان بر اساس محاسبات بیمه‌ای و مدت زمان سابقه محاسبه و پرداخت می‌شود، اضافه کرد: بازنشستگانی که در اسفندماه ۹۸ مبلغ یک میلیون و ۶۷۰ هزار تومان و در اسفند ۹۹ مبلغ دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت می‌کردند، از فروردین ۱۴۰۰ با اعمال افزایش ۳۹ درصدی ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.
وی افزود: هم چنین بیمه شدگانی که با ۲۰ سال سابقه بازنشسته شده اند، از فروردین امسال ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند؛ در حالی که حقوق آنان در اسفند ۹۸ و پیش از متناسب سازی، یک میلیون و ۶۷۰ هزار تومان بود.

نور محمدی، بیان کرد: با اجرای متناسب سازی حقوق، رفع تفاوت در حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با سایر صندوق‌ها و میزان سابقه و هم چنین نرخ دستمزد و مزایای مشمول حق بیمه زمان اشتغال در نظر گرفته شده و ملاک عمل است.
وی افزود: حق عائله مندی بازنشستگان از ۵۰ هزار تومان به ۳۷۵ هزار تومان و حق اولاد آنان نیز از ۱۴ هزار تومان به ۹۶ هزار تومان افزایش یافته است.
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلوبه و بویراحمد، مهمترین تعهد بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی نسبت به بیمه شدگان و بازنشستگان را پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران اعلام و اذعان کرد: در اسفند ماه ۹۸ مجموع پرداختی ماهانه این سازمان به بازنشستگان در سراسر کشور حدود ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود.

وی افزود: در حالی که این میزان در فروردین امسال به ۱۵ هزار میلیارد تومان در ماه خواهد رسید و این سازمان با وجود مشکلات زیاد، تامین معیشت و کاهش فشار اقتصادی بر بازنشستگان را از اهداف اصلی خود می‌داند.
نورمحمدی یادآوری کرد: مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در اسفند ۹۹ به صورت علی الحساب مرحله دوم متناسب سازی به حساب بازنشستگان واریز شد که ارتباطی با افزایش حقوق آنان در سال جاری ندارد و احکام جدید با احتساب مرحله دوم متناسب سازی و افزایش سنواتی صادر می‌شود.
وی اضافه کرد: افزایش سالانه و افزایش ناشی از متناسب سازی با حقوق فروردین به حساب بازنشستگان و مستمری بگیران واریز می‌شود.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.