تاریخ انتشار:۱۴:۰۲ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
عصر دنا: اعمال محدودیت‌های ۲ هفته‌ای در دهدشت از روز گذشته آغاز شده است با این حال برخی از صنوف کماکان زیر سایه کرونا به کاسبی مشغول هستند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
طیبه‌ سادات سعادتی‌ نیک/ اواخر سال گذشته به رغم اینکه شهرستان به رنگ زرد کرونایی بازگشته بود، اما سهل‌انگاری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عادی‌انگاری از سوی مردم باعث شد همان ابتدای سال جدید شیوع موج شدیدتری از این ویروس را شاهد باشیم.

به دنبال عدم اعمال محدودیت‌ها، فعالیت عادی همه صنوف، مهمان‌پذیری از استان‌های همجوار و مراسمات تشییع با ازدحام جمعیت در تعطیلات نوروزی حالا با حاد شدن وضعیت شهرستان تعطیلی ۲ هفته‌ای آغاز شده است.

ستاد شهرستانی مقابله با کرونا اعلام کرد در شرایط تعطیلی فعالیت مشاغل ۲، ۳ و ۴ از روز دوشنبه ممنوع شده و در صورت تخطی از دستورالعمل با متخلفان برخورد خواهد شد.

بر این اساس مشاغل حیاتی و ضروری مرتبط به زندگی روزمره مردم نظیر امدادی و درمانی، اورژانس، مراکز امنیتی، مراکز اداری و خدماتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها، مراکز تأمین ارزاق و مایحتاج عمومی، نانوایی‌ها و داروخانه‌ها طی این مدت باز هستند و می‌توانند به ارائه خدمات بپردازند.

خبرنگار فارس طی بازدید میدانی از سطح شهر دهدشت چگونگی اعمال محدودیت‌ها را از نزدیک بررسی کرد.

در حالی که ستاد مقابله با کرونا قطع برق مراکز تجاری برای جلوگیری از فعالیت را مصوب کرده بود، اما بسیاری از این مراکز به خصوص در بازار روز به فعالیت خود مشغول بودند.

خیابان‌های منتهی به میدان امام حسین (ع) از ۹ مسیر مسدود شده است این در حالی است که تردد خودرو‌ها در برخی از خیابان‌ها ایجاد ترافیک را در پی دارد.

مأموران راهنمایی و رانندگی نیز با پارک خودرو‌های پلیس در تقاطع خیابان سپاه و فردوسی این مسیر را کنترل می‌کردند.

تعطیلی شب بازار را می‌توان تنها بند اجرا شده از مصوبات ستاد مقابله با کرونا دانست؛ این بازار به کلی تعطیل شده و خبری از دستفروشانی که پیش از این عصر تا پاسی از شب حضور داشتند، نیست.

در محوطه بازار روز، اما دستفروشان به کاسبی مشغول هستند و مردم نیز بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی خرید خود را انجام می‌دهند.

مبادی ورودی بازار روز در حالی با داربست مسدود شده است که واحد‌های صنفی درون بازار باز بوده و مشتری‌ها از زیر داربست به داخل راه پیدا می‌کردند؛ با این حال مأموران خدمات شهری در حال ایجاد محدودیت بیشتر برای منع تردد بودند.

بازار‌های منتهی به بازار روز نیز هنوز به صورت کامل تعطیل نشده‌اند، شرایط اقتصادی، بی‌توجهی به قوانین و سهل‌انگاری این اجازه را به برخی صنوف داده است که به رغم محدودیت‌های وضع شده همچنان به فعالیت خود ادامه دهند.

اعمال محدودیت‌های ۲ هفته‌ای که هنوز به روز سوم نرسیده است نشان می‌دهد هنوز هم افرادی هستند که ویروس را جدی نگرفته‌اند و جان خود و سلامت جامعه را در معرض خطر قرار می‌دهند.

این دسته از افراد بی‌توجه به پروتکل‌های بهداشتی شانه به شانه همدیگر در خیابان‌ها رفت و آمد دارند عده‌ای نز در پارک‌ها روال عادی زندگی را سپری می‌کنند.

 

 

منبع: فارس
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.