تاریخ انتشار:۰۸:۴۳ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
عصر دنا: در ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۲ بیمار در کهگیلویه و بویراحمد بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۲ هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست دادند.
دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۳۶۸ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۷۸ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۱۷ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.
او ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۲۸ هزار و ۶۵۱ نفر بهبود یافته اند.

یزدانپناه افزود: امروز ۷۷۸ نمونه پی سی آر از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج دریافت شد که حدود ۵۴ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران، چرام و دنا است و همچنین از ۹۵۵ نمونه رپید تست انجام شده ۱۵ درصد موارد مثبت و بیشترین آمار در شهرستان‌های بهمئی، کهگیلویه، گچساران و چرام هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: همه شهروندان در قبال اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی و موازین بهداشتی مسئول هستند و باید به اشخاصی که به این موارد بی‌توجه هستند تذکر و هشدار بدهند.

وی اضافه کرد: در بدترین شرایط ملی و استانی کرونا از شروع این بیماری هستیم و اگر محدودیت‌ها و رعایت ۱۰۰ درصدی دستورالعمل‌های بهداشتی آغاز نشود بزودی بیمارستان‌ها از بیماران کرونایی پر می‌شوند و روزانه شاهد تلفات و پرپر شدن بیماران در راهرو‌های بیمارستان‌ها خواهیم بود.

یزدانپناه خواهان استفاده حداکثری از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، عدم حضور در هر تجمع و دورهمی، پرهیز از حضور در مکان‌های شلوغ و پرخطر، عدم مصرف غذا در رستوران‌ها و سایر مراکز اقامتی، عدم استفاده از وسایل نقلیه عمومی و عدم خروج از خانه بجز در موارد ضروری به مدت حداقل دو هفته شد تا بتوان از این خیز وحشتناک و مرگ آفرین عبور کرد.
وی همچنین خواهان حمایت خانواده‌ها از افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای شد و باید این افراد کمتر در معرض عوامل خطرزا و ارتباط با سایرین باشند.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.