تاریخ انتشار:۱۰:۳۹ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
عصر دنا: تاکنون ۸۰ بیمار مبتلا به بیماری اوتسیم در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
مدیر کل بهزیستی این استان گفت: تاکنون ۸۰ مبتلا به بیماری اوتیسم در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده که از این تعداد ۵۰ نفر تحت پوشش بهزیستی هستند.
مرادی با بیان اینکه ۲ مرکز در گچساران و یک مرکز در یاسوج کار خدمات رسانی به این بیماران را انجام می‌دهند افزود: راه اندازی مرکز سوم در استان ضروری است.
 
وی بیان کرد: به همین منظور راه اندازی یک مرکز در دهدشت برای خدمات رسانی به این بیماری در حال پیگیری است.

مرادی با اشاره به اینکه گفتار درمانی، مشاوره، روان درمانی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و سرگرمی از جمله خدماتی است که به این بیماران ارائه می‌شود اضافه کرد: به ازای هر بیمار اوتیسمی ۸۰۰ هزار تومان یارانه به مراکز درمان این بیماران داده می‌شود.

مدیر کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این معلولیت رشدی معمولا در سه سال اول زندگی به طور کامل قابل تشخیص است گفت: بیماری اوتیسم یک عارضه عصبی پیچیده است که شامل اختلال در تعاملات اجتماعی، مهارت‌های زبانی و مهارت‌های ارتباطی می‌شود.
مرادی اضاه کرد: این سه سال اول، دوره طلایی قلمداد می‌شود و چنانچه در این دوره مربیان و والدین کودک این عارضه را شناسایی و درمان کنند کودک مهارت‌های زیادی را فرا می گیرد.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.