تاریخ انتشار:۱۲:۱۳ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
عصر دنا: مجموع حبس آنان ۱۲۰ سال و بیش از ۳۰ سال تبعید، شلاق در ملاء عام و جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده اند و کسانی که در فضای رسانه‌ای تشویش اذهان عمومی کرده بودند بلافاصله دستگیر و روانه زندان شدند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به منظور لزوم ارائه راهکارهای لازم در جهت برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در شهرستان گچساران و ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و صیانت از انفال شوراهای پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق بیت المال در دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش عصر  دنا؛ در این نشست نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اصل 156 قانونی اساسی که وظیفه دستگاه قضایی مد نظر است این اصل است احیای حقوق عامه نیز به آن توجه شده است اظهار کرد: در سال جاری کمیته ای تحت عنوان قرارگاه مرکزی حفظ و صیانت از حقوق عامه تشکیل شد و رئیس کل، دادستان مرکز استان و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و بازرسی و نهادهای متولی مثل منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، آب منطقه ای عضو قرارگاه جلسات نظاممند برگزار شد.

دکتر نگین تاجی گفت: در بیشتر نقاط استان همکاران ما از جمله دادستان و معاونین در راستای حفظ حقوق عامه، همکار و همراه مأمورین منابع طبیعی و آب منطقه ای بودند و در اجرای رفع تصرفات نیز حضور داشتند و در این راستا موضوعات را به صورت علمی و حقوقی برگزار می کردند.

قاضی القضات دادگستری استان در ادامه اظهار داشت: در 11 ماه گذشته سال جاری بیش از یک هزار 130 هکتار رفع تصرف شکل گرفت و این خود نشان از توان دستگاه قضایی و نهادهای متولی در راستای حفظ حقوق عامه می باشد.

دکتر نگین تاجی در خصوص حوزه ی بستر رودخانه های گفت: رفع تصرف در بیش از 116 هکتار در بستر رودخانه های استان نشان دهنده ی عزم دستگاه قضایی استان جهت جلوگیری از ضایع شدن بیت المال می باشد.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: این برنامه ریزی ها ادامه خواهد داشت و در سال آینده به صورت ویژه دستگاه قضایی استان با جدیت بیشتری این کار را دنبال خواهد کرد.

دکتر نگین تاجی در ادامه در خصوص ممنوعیت خرید و فروش اراضی کشاورزی نیز گفت: در قوانین متعددی خرید و فروش اراضی کشاورزی به منظور جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی ممنوعیت هایی دارد که، متأسفانه افرادی در قالب تعاونی ها، اراضی کشاورزی را خرید و فروش و جهت احداث مسکن به افراد واگذار می کنند که این کار خلاف قانون بوده و با متخلفین و سودجویان در این حوزه، برخوردهای جدی و قانونی صورت می گیرد.

دکتر حسن نگین تاجی در ادامه در مورد ناآرامی های اخیر که در شهرستان چرام صورت گرفته بود اظهار کرد: این یک مبحث فرهنگی است و وظیفه ی ریش سفیدان، بزرگان و ائمه جمعه است که در این موضوعات باید بیشتر کار کنند و این درگیری های طایفه ای که از سال های قبل در این شهرستان وجود داشته، صلح و سازش برقرار کنند.

وی افزود: دستگاه قضایی بنا به وظیفه ذاتی که دارد به هیچ وجه این ناامنی ها و بی نظمی ها را نمی پذیرد و تحمل نخواهد کرد.

رئیس شوراهای قضایی استان به محکومیت های حبس و تبعید متهمان این نزاع اشاره و افزود:: در کوتاه ترین زمان ممکن رأی قطعی در خصوص بسیاری از متهمین صادر شده است و حبس های طولانی و تبعید نیز برای متخلفین در نظر گرفته شده که به زودی اجرا خواهد شد.مجموع حبس آنان 120  سال و بیش از 30 سال تبعید ، شلاق در ملاء عام و جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده اند و کسانی که در فضای رسانه ای تشویش اذهان عمومی کرده بودند بلافاصله دستگیر و روانه زندان شدند.

مقام ارشد قضایی استان در پایان گفت: دستگاه قضایی استان به مردم قول می دهد که در خصوص هنجار شکنان، هیچگونه اغماضی نداشته باشد و برای آنها اشد مجازات در نظر گرفته خواهد شد و حتی متخلفین در زندان از مرخصی های ایام عید نیز بهره مند نخواهند شد.

سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اظهار اینکه انتخابات دفاع از حیثیت نظام است و وظیفه همه است که در خصوص رسانه های استانی گفت: نقد رسانه ها می تواند کمکی به جبهه دشمن باشد بنابراین رسانه های استان نباید خودزنی باشد بلکه سیلی بر صورت دشمن بزنند.

وی تأکید کرد: از سلامت و حیثیت نظام و امنیت مردم در انتخابت، دفاع خواهیم کرد.

ملک حسینی در خصوص استفاده از اسلحه در موضوع انتخابات تأکید کرد: استفاده نامتعارف از اسلحه و گردهمایی برای انتخابات جزو خطوط قرمز هستند.

وی گفت: رسانه ها به رسالت پیام بری خودتان عمل کنند اگر کسانی بخواهند فضای روانی جامعه را به هم بریزند با کسی تعارف نخواهیم داشت.

ملک حسینی در ادامه با اشاره به این که برخی تصرفات در حوزه انفال در تعطیلات عید نوروز صورت می گیرد، اظهار داشت: استفاده مردم از طبیعت در ایام تعطیلات بیشتر و تصرفات هم بیشتر خواهد شایسته است ادارات حوزه منابع بیعی، آب محیط زیست تقویت کشیک ها را دارد پایش و رصد منبع طبیعی و انفال در گام اول برخورد شود.

وی به شرکت آب منطقه ای استان در خصوص تعیین حریم رودخانه ای استان اشاره کرد و افزود: این شرکت حقوق عرفی را منطبق با قانون عرفی سازی کرده ،چون  وقتی بستر رودخانه 50 متر است اما در نقشه 600 متر است و دو طرف آن را بیش از 60 سال است که مردم آن را در تصرف دارند و در آن کشاورزی می کنند، این را مطابق با عرف و قانون بومی سازی کنید.

ابوالهادی بازرس کل استان در این نشست اظهار داشت: با کمک دستگاه قضایی با کسانی که از امکانات بیت المال جهت اهداف شخصی و در انتخابات استفاده می کنند با تخلف آنان برخورد خواهد.

سید عیسی حسنی معاون پیشگیری از وقوع جرم در خصوص برخی بد اخلاقی ها در فضای انتخابات و بکاربردن برخی القاب و عناویت تا تهمت و افترا در این نشست  گفت: توهین و افترا و نشر اکاذیب در فضای مجازی و رسانه ها بر علیه هر شخص، منوط به شکایت آن فرد است.

قدرت اله خرم روز رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان نیز در این نشست  با اظهار این که ملت ما زمان شناس، دشمن شناس و وظیفه شناسند، افزود: در همه حوزه های برگزاری انتخابات ،رسانه ها رسالت بسیار سنگینی را در رابطه با شفاف سازی در قبال وظیفه مردم و دست اندرکاران انتخابات و هم وظیفه نامزدهای انتخابات بر عهده دارند.

خرم روز گفت: رسانه ها فضا را ملتهب و چالشی نکنند که کار برای مسئولان برگزاری انتخابات مشکل شود.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان ادامه داد:در مجموعه نظارتی بر انتخابات استان نظارت بر روند اجرایی انتخابات نظارت بر محل تجمع و تحرکات نامزدهای انتخابات است رسانه های استان به بحث آموزش در مجموعه های مختلف می تواند تسهیل کننده روند برگزاری انتخابات باشد.

خرم روز وی در پایان ضمن تشکراز دستگاه قضایی استان گفت: از مواردی که فضا را بی اعتماد و ملتهب می کند خودداری کنیم و آرامش برای مردم ایجاد شود هیئت های نظارت در همه حوزه های استان تشکیل شده است.

در ادامه نشست فتاح محمدی معاون سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد به موضوع انتخابات اشاره نمود و گفت: انتخابات یک وظیفه ملی و حاکمیتی است و نهایتاً باید منجر به مشارکت عمومی و حضور حداکثری مردم و مبنایی ترین بحث انتخابات در آن حضور مردم است

وی گفت: با ورود دستگاه قضایی بخش اعظمی از مشکلات برگزاری انتخابات حل می شود.

محمدی افزود: وقتی میزان و معیار رأی ملت است، چالش های کوچک، زیبنده نظام و مردم نیست.

معاون سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تأخیر در عدم ارسال اساسی هیئت های اجرایی انتخابات در حوزه انتخابیه و گچساران و باشت اظهار کرد: تأخیر در ارسال هیئت های اجرایی عدم معرفی افراد در حوزه گچساران و باشت و عدم شناخت نماینده بهبهان به عنوان ناظر شورای اسلامی بر معرفی افراد هیئت اجرایی این شهرستان هاست.

حکمتیان مدیرکل منابع طبیعی استان: مسیرهای دسترسی به مناطق جنگل جهت صیانت از آب، خاک، گیاه و جنگل در حوزه منابع طبیعی استان مسدود شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان با اشاره به این که در سالجاری مقدار 1130 هکتار رفع تصرف شده است، اظهار داشت:  در حال حاضر میزان تصرفات نسبت به سالهای گذشته کاهش داشته 12 اکیپ ثابت و9  اکیپ سیار در استان فعال اما  اعتبارات ناکافی است، سازمان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی  هیچگونه اعتباری نداده است.

برچسب ها: نگین تاجی
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین