کد خبر: ۱۶۲۹۶
تاریخ انتشار:۰۸:۱۹ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
عصر دنا: رئیس اجرایی برنامه جهانی غذا از جان باختن ۴۰۰ هزار کودک یمنی در سال جاری میلادی در صورت عدم مداخله فوری در جنگ این کشور خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

دیوید بیزلی، رئیس اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد گفت: جنگ یمن پیامد‌های بسیار تکان دهنده‌ای به همراه دارد. اگر مداخله فوری درباره یمن صورت نپذیرد، امسال (تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی) حدود چهارصد هزار کودک در یمن جان خود را از دست خواهند داد. این به معنای آن است که تقریبا هر هفتاد و پنج ثانیه، یک کودک یمنی جان خود را از دست می‌دهد. به بیان دیگر، تقریبا هر یک دقیقه، یک کودک در یمن به علت گرسنگی جان می‌دهد. این وضعیت شبیه جهنم است.

پیشتر نیز، دیوید بیزلی اعلام کرد: برنامه جهانی غذا طی شش ماه آینده به دست کم ۸۱۵ میلیون دلار کمک مالی برای یمن نیاز دارد، اما در حال حاضر تنها ۳۰۰ میلیون در اختیار دارد.

وی افزود: برنامه جهانی غذا برای اهداف مورد نظر طی سال کنونی، به یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار دیگر نیاز دارد. جهان باید بیدار شود و شرایط بد یمن را ببیند، به ویژه شرایط افراد در رده‌های سنی پایین که من در بیمارستان صنعاء آن‌ها را مشاهده کرده است.

بیزلی این هفته به یمن و از جمله صنعا، پایتخت این کشور سفر کرد. وی در این خصوص به سوء تغذیه کودکان و جان باختن آن‌ها بر اثر این مشکل اشاره کرد. با وجود هشدار‌های مکرر نهاد‌های امدادی بین‌المللی درباره وضعیت انسانی در یمن، حملات ائتلاف متجاوز سعودی - اماراتی - آمریکایی به مردم مظلوم یمن که از فروردین ماه ۱۳۹۴ آغاز شده است، همچنان ادامه دارد. 

برچسب ها: سازمان ملل ، قحطی قرن
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین