کد خبر: ۱۶۱۱۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار:۰۱:۳۶ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
عصر دنا: پساب جداول خیابان‌های شهر یاسوج پس از طی مسیر طولانی، بر بستر خیابان جانبازان منطقه شرف آباد جریان می‌یابد تا راه بر جریان زندگی ساکنان این محله سد کند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
به گزارش "عصر دنا"، پساب جداول خیابان‌های شهر یاسوج پس از طی مسیر طولانی، بر بستر خیابان جانبازان منطقه شرف آباد جریان می‌یابد تا راه بر جریان زندگی ساکنان این محله سد کند.
در منطقه شرف آباد یاسوج، جدول گذاری ناقص و نامناسب و همچنین عدم لایروبی همین کانال‌های نیمه کاره، سبب شده تا فاضلاب جداول و کانال‌های خیابان‌های سطح شهر که به این منطقه ختم می‌شود، در خیابان جانبازان این منطقه جاری شود و زمینه نگرانی و نارضایتی ساکنان این منطقه را فرآهم آورد.

بر اساس اظهارات ساکنان این محله، تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان، که از خانه نشینی اجباری این روز‌ها خسته شده اند، آب جاری شده را اسباب تفریح قرار داده و نه تنها با دوچرخه‌های خود در آن به بازی می‌پردازند که متاسفانه بر اثر ناآگاهی و بی توجهی عده‌ای از والدین، در این آب به آب تنی هم اقدام می‌کنند.
این در حالیست که گندآب و لجن‌های موجود در آن، محل مناسبی برای رشد و پرورش انواع میکروب، باکتری و ویروس‌های بیماری زا هستند که به صورت مستقیم و غیرمستقیم سلامت ساکنان محله به ویژه این کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند.
میکروب‌ها و عوامل بیماری زای موجود در این گندآب، میتواند از طریق دست و لباس این کودکان یا از طریق حشرات و جانوران موذی نظیر سوسک و موش و مگس به خانه‌های مردم راه پیدا کرده و بیماری‌های متعدد گوارشی و پوستی را ایجاد کند.
در همین حال نباید از نظر دور داشت که شرایط کرونایی و شیوع گسترده این بیماری در سطح استان، ضرورت رعایت دستورالعمل‌ها و نکات بهداشتی را دوچندان کرده است؛ و این گندآب که از سطح شهر و مناطق آلوده متعدد عبور میکند، می‌تواند حامل ویروس‌های متعدد از جمله ویروس کرونا هم باشد. همچنین به رغم یافته‌های علمی که می‌گوید ویروس کرونا در آب دمای اتاق تا ۲۴ ساعت زنده می‌ماند، اما با توجه به ناشناخته، جدید و غیرقابل پیش بینی بودن این ویروس، همین یافته می‌تواند در مطالعات بعدی رد شود. و البته معلوم نیست این ویروس در محیط مساعدی همانند گندآب و فاضلاب جدول های خیابانی، چه واکنش و طول عمری داشته باشد. مجموع این نکات، ابهامات و احتمالات بر نگرانی اهالی محله جانبازان می‌افزاید، چرا که سلامتی خود را در معرض خطر جدی می بینند.
همچنین مشاهدات عینی حاکی از آن است که به همراه این جریان کثیف پساب، حجم زیادی زباله از جمله کیسه‌های پلاستیکی و انواع پاکت‌های خالی چیپس و پفک و... نیز حمل و در سطح این خیابان منتشر می‌شود که آلودگی هر یک از این زباله‌ها می‌تواند اهالی محله به ویژه کودکان، این ناقلان کوچک عمدتا بی علامت را به مهلکه کرونا بیندازد.
در همین حال، گوشه و کنار خیابان جانبازان، حجم زیاد زباله‌های خانگی نیز دیده می‌شود که بنا به گفته افراد محلی، بر اثر عدم جمع آوری بموقع این زباله‌ها توسط عوامل شهرداری،  زباله ها به چنگال سگ و گربه‌ها افتاده و با پاره شدن کیسه‌های حاوی زباله، محتویات آن در اطراف خیابان پراکنده می‌شود و منظره ناخوشایندی را به وجود می آورد. در میان همین زباله ها نیز دستکش و ماسک های استفاده شده وجود دارند که باز هم نگران کننده است.
گفتنی است ساکنان منطقه شرف آباد طی چند سال گذشته، بار‌ها از عدم ارائه خدمات مناسب شهری گلایه کرده اند و اگرچه گزارش‌های رسانه‌ای از مشکلات مردم این منطقه، مسئولان را چند باری به صحنه کشانده، اما به رغم بازدید‌های عده‌ای از مسئولان از این منطقه، مشکلات همچنان حل نشده به قوت خود باقیست.
انتظار می‌رود با توجه به وضعیت کرونا در استان و همچنین اهمیت سلامتی و آسایش شهروندان، سازمان‌های ذیربط از جمله واحد خدمات شهری شهرداری و همچنین مرکز بهداشت و درمان و آموزش پزشکی یاسوج و دیگر متولیان امر، اینبار اقدامات مقتضی را در دستور کار قرار داده و اجرایی کنند.
 
 
 
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
شرف آباد از ورودی مجموعه آزادگان خیابان شهید نیک پی از ابتدا تا انتهای این خیابان وضعبت بسیارنامطلوبی دارد ومتاسفانه علیرغم پیگیربهای صورت پدیرفته هیچ اقدامی بعمل نیامده متولیان مربوطه شورای شهر/ شهرداری شرکت آبفا/مرکر بهداشت بفریاد برسند تا ازین رهگذر کرونائی ببماربهابی دیگری گرفتار ابن مردم بی چاره نشده /فرماندارمحترم شهرستان بویراحمدلطفا پیگیرر مععظلات حوزه استحفاظی خود باشید/ازصدا وسیمای مرکز استان تقاضای حضور وتهیه فیلم وانعکاس مشکلات را داریم
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
ای کاش شهردار به این نقطه از شهر بعنوان یک شهروند که حق سالم زیستن را دارند توجه می کرد
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
با سلام
از رسانه عصر دنا که مشکلات مردم را انعکاس داده و جهت رفع آنهامجدانه تلاش می کنند سپاسگزاریم.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
واقعا از سایت خبری عصر دنا له خاطر پیگیری مشکلات مردم متشکریم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.