کد خبر: ۱۶۰
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
تاریخ انتشار:۰۱:۳۷ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۵
حامد اسدی
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): عصر دنا-  حامد اسدی: عزل مدیران امر بدیع و خارق العاده ای نیست اما کش و قوس های و تهمت زنی های  دلواپسان و بعضی از رقبای دیرینه ی حاج زارعی برای مدیرکل کتابخانه های عمومی استان آن هم مدیرکلی که در مدت این دو سالی برترین کارنامه را در کتابخانه عمومی استان به نمایش گذاشته و سنگ اندازی های برخی از افرادی که با هر تابلویی خود را معرف یک گرایش می دانند در مسیر کار این مدیرکل برجسته استانی و سکوت نماینده ی محترم تامل برانگیز است.

سرکار خانم زینب قربانی به دلایل گوناگون، از جمله روابط عمومی فوق العاده ،تالیفات عالیه ذیربط با کتابخانه، تجربه عملی در کار،بانوی جوان و خالق بودن ابتکارات جذب اعتبار وخیر،بی نیازی از نظر مالی(مهم ترین اصل مدیریتی کشور)، صاحب نظر و متبلور و متهور در پیگیری برنامه های دراز مدت عمرانی و کارآمدترین مدیریت کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه وبویراحمد است که طی سال های پس از انقلاب این نهاد فرهنگی به خود دیده است.

در همین دوره 2ساله مدیریت ایشان، علیرغم کارشکنی ها و چالش های فراوانی که توسط رقیبان سیاسی نماینده ی وقت ایجاد شد، هر آدم باانصافی تایید می کند که عملکرد چشمگیری زینب قربانی وچهره ی نهاد کتابخانه های عمومی استان در حال تغییر مثبت بوده است.
اما منظور از نوشته دفاع از عملکرد سرکار خانم قربانی نبوده بلکه آنچه نیاز است ،غلام محمد زارعی با تن دادن به این تغییرات وگوش دادن به چنین حواشی هایی جایگاه اجتماعی خود را از دست خواهد داد و می توان اولین پله ی سقوط دوران چهارساله دومی خود دانست.
غلام محمد زارعی به عنوان نماینده ی شهرستان های بویراحمد و دنا در صورتی نتواند از مدیران همسو خود دفاع کند در حقیقت گوش را به دیگران داده و این بدان معناست که بازی سیاسی را قبل از موعدمقرر چهار ساله باخت کرده و عمر سیاسی خود را می تواند با همین چهار سال خاتمه دهد.

آنچه که رقبای غلام محمد زارعی مورد رضایت داشتند و دارند حال با فشار از طریق افراد تابلو به دست گرایش سیاسی حاکم بر دولت بدان به صورت زیرکاهی و حرکات مرموزانه دست می یابند.
نماینده ی بویراحمد ودنا باید بداند که پشت کردن به  هم کیشان خود (طایفه ی بزرگ تیرتاجی)و برادر جانی خود نیز آن راهی را پیش خواهند گرفت که حاج دهراب پور چندی پیش مورد فکر خود قرار داد پس حاج غلام محمد زارعی می تواند از توانمندی های این طایفه ی بزرگ نهایت استفاده را ببرد تا شاید اینان هم راه حاج دهراب پور را درپیش نگیرند.

هرچند با شناختی که حاج زارعی دارم می توانم بازگو کنم که  به خوبی متوجه این تغییرات بوده و به کارآمدی سرکار خانم قربانی ایمان دارند اما به نظر می رسد اگر تن به تغییر وی دهند از تداوم  محبوبیت خود کاسته و چالش های زیادی را پیش روی خود قرار خواهد داد.

حال نماینده ی مردم شریف شهرستان های بویراحمد ودنا در مقابل یک سوال مهم قرار دارد!
واقعا چه نیرویی بهتر از مدیرکل کتابخانه های عمومی برای تصدی شغل مدیریتی این نهاد فرهنگی در دسترس دارد؟ و باید جناب زارعی به افکار عمومی  صادقانه بگوید دلایل سکوت خود در مورد حواشی ایجاد شده چیست؟ آیا غلام محمد زارعی می خواهد هم چپ و هم راست را با هم داشته باشد یا شاید...
حال درصورتی که رقبای دیرینه ی حاج زارعی راه خود را پیدا کردند و ثابت قدم در هیچ نهانی کوتاهی نمی کنند اما وی می خواهد دست یاری به همه سو بکشد؟
برکناری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و دیگران یاران همفکر حاج زارعی در پست های اداری، به هر حال مجموعا دو سر باخت برای وی می باشد؛ زیرا اگر تصمیم نهایی منجر به برکناری یکی از فعال ترین مدیران استانی که هم برای دولت تدبیر امید وهم دیگر هم کیشان خود سنگ تمام گذاشته شود، حاج زارعی  نه تنها مرعوب و منکوب یک جریان ضعیف غوغاسالار درشهرستان های بویراحمد ودنا شده و باید پاسخگوی آینده ی سیاسی خود و رشد افکار عموم به علیه خود نیز هم باشد که در مجموع و غالب با این تفاسیر غلام محمد زارعی بازی سیاسی خود را از هم اکنون باخته بداند.


اما آن طور که انتظارمعمول  می رود و بایدچنین باشد، حاج غلام محمد زارعی در مقابل خواسته چندی تن از تندرویان بایستد و تن به اجرای افکار آنان ندهد،تا توانسته باشد بازی خود را تقریبا برده بداند زیرا وفای به برادر خود می تواند مهر تاییدی بر وفا به عهد با دیگران باشد و دراین حال می تواند خوش بین از آینده ی خود باشد وبا عملگرایی ودست روزگار به اثبات خیلی موارد خواهد رسید.

 نفس برکناری 2 مدیر از طایفه ی تیرتاجی در این چند روز با مشخصات حاضر که افکار عمومی را پشت سر خود دارند، می تواند برای نماینده ای از این طایفه  نقطه ضعف تلقی شود و در انذار مردم دورترین  نقطه از شهرستان دنا بدجلوه داده خواهد شد.

در هر حال آنچه مهم است، فرد نیست و بارها بدین حقیقت گفته وخواهم گفت که نه سرکار خانم زینب قربانی بلکه هر شخصی از هر طایفه ای چنانچه چنین عملکردی را داشته و در جهت منافع و مصالح عام در حرکت بوده در صورت حمایت نکردن از وی می تواند در وهله اول آثار زیان باری در تقابل اجتماعی برای آینده ی نماینده ی وقت دانسته که مطمعنا نمی خواهد پایان عمر سیاسی خود را همین چهار سال دیگر بداند.

امید است که نماینده ی اعتدالی مردم و نماینده ی عالی دولت تدبیر وامید مدیریت کتابخانه های عمومی و دیگر مدیران توانا را را بیش از پیش به شکلی حمایت کنند که بتوانند با دلگرمی بیش از پیش و بدون تزلزل، کار مدیریتی درجهت خدمت به عموم مردم را پیگیری کند.
حاجی ،شهریارا بی حبیب خود نمی کردی سفر         این سفر راه قیامت میروی تنها چرا


ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۱۷
من بی طرف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
احسنت براین قلم واحسنت بر زینب قربانی که مدیر لایق وتوانایی هست
مهناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
درود بر حامد اسدی و پاینده باد سر کار خانم قربانی مدیر توانا و بی نیاز که قربانی سیاستهای دروغین رقیباش شده خدا با شماسیت خانم قربانی ...یا زهرا
کتابدار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
هیچ مدیری به اندازه خانم قربانی تغیر تحول ایجاد نکرد اگر جناب زارعی و استاندار محترم از مدیر با لیاقت و این شیر زن حمایت نکند پایان عمر کتا بخانه های استان را تضمین کردن و این خیانت در تاریخ ثبت خواهد شد
من آگاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
به امید خداوند خانم قربانی می ماند و زاارعی گوش به رضا و ستار نمیگیره
کتابدار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
تشکر از آقای اسدی بابت تحلیل منطقی و بجاشون واقعا زحمات خانم قربانی قابل تقدیر و ستایشه و بی انصافیه محضه که این همه تلاش و تکاپو نادیده گرفته بشه
ناشناس
|
Italy
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
این همه مدح و ثنا، لازم نیست اخوی، فقط خدا لایق مدح و ستایشه ، اگر خوب عمل کرده انجام وظیفه و‌تعهد بوده، اگر هم بد عمل کرده بهتره به سایر مدیران فرصت خدمت دهد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
درود بر زینب قربانی بهترین مدیرکل دو سه سال اخیر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
اگر دولت تدبیر و امید در استان نتواتد از خانم قربانی دفاع کند ضعف خود را نشان داده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
محمدرحیم دهراب پور در رابطه با همین برخوردهای ضعیف حاج زارع از او جدا شد چون حاج زارع باید جسارت به خرج دهد و از فردی مثل خانم قربانی حمایت کند تا کنار گذاشته نشود
کتابدار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
با حمایت ما کتابداران قربانی ماندگار خواهد شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
بنظر من خانم قربانی از بهترین مدیران استان بوده و هست و هرجا که باشد باز هم برای ما مدیر است .
کتابدار خانم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
نام خانم قربانی تا همیشه در اذهان باقی خواهد ماند و خدمات شایسته این بانوی متعهد و دلسوز در نزد خدا گم نمی شود و اگر استاندار و نمایندگان از این شیر زن حمایت نکنند یک خدمت گذار لایق را از دست داده اند ما که به چنین مدیر زن توانمندی افتخار میکنیم
ناشناس
|
Denmark
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
وقتی میگی طایفه تیرتاجی یا میخوای بگی محاله کسی بتونه از این طایفه نیرویی برداره یا اینکه میخوای بگی مظلوم واقع میشن. بهرحال منظورتو شفاف بنویس جناب آقای اسدی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
همون حاج محمدرحیم دهراب پور درست فکر کرد و درست عمل کرد الان تیرتاجی ها از همه مظلوم ترند
ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
البته جانشین ایشون آقای رحیمیان از طایفه تیرتاجی هستند و جز نیروهای باسابقه و ارزشمند نهاد کتابخانه ها می باشد
کتابدار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
چرت گفتی اسدی( البته اگر اسدی باشی) اگر ما تو کتابخانه کار می کنیم اطلاع داریم حرفت کلا مفته
اسدزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
سالهاست که اجاق کور کور کور است فقط داستان کتابخانه نیست
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی