تاریخ انتشار:۲۳:۵۷ - ۱۴ تير ۱۳۹۹
عصر دنا: روستای گراب از توابع بخش چاروسا در بدترین وضعیت بهداشتی به سر می‌برد و مسوولان به این مشکلات توجهی ندارند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، سید حسن آرمند- اجرای طرح هادی روستایی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در روستاها و شهرهای کمتر از 20 هزار نفر نقش مهمی در ارتقاء کمی و کیفی واحدهای مسکونی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی دارد، این امر سبب افزایش روحیه امید و توسعه پایدار روستاها و جلوگیری از مهاجرت به شهرها می‌شود.

روستای گراب چاروسا که در 7 کیلومتری شهر قلعه رئیسی قرار دارد از جمله روستاهایی است که به سبب مهاجرت سایر روستاها امروز به روستایی مهاجرپذیر در کنار شهر تبدیل شده است.

مردم روستاهای ادرج، شوتاور و چهارراه به جای مهاجرت به شهر؛ مهاجرت به یکی از روستاهای نزدیک به شهر را ترجیح داده و به گراب نقل مکان کرده‌اند.

اما نزدیکی این روستا به شهر قلعه‌رئیسی و جذب مهاجر سبب نشد تا رونقی در آن ایجاد شود و شاهد تحول در گراب به عنوان روستایی مهاجرپذیر باشیم.

نیمه کاره رها شدن طرح هادی در این روستا سبب شده تا فاضلاب این روستا رها شود و عدم جدول گذاری در بسیاری از نقاط این روستا مردم را دچار مشکلاتی کرده است.

امروز وقتی وارد این روستا می شویم به جای مشاهده قلعه تاریخی و دیگر جاذبه‌ها فاضلاب رها شده را در روستا مشاهده می‌کنیم که دل هر بیننده‌ای را به درد می‌آورد.

خیابان‌های خاکی و پیاده روهایی که باید جای عبور و مرور اهالی گراب باشد به گنداب و فاضلاب‌هایی تبدیل شده که برای سلامت مردم بسیار نگران کننده است.

نبود مکان مشخص برای جایگاه دفع زباله در این روستا از دیگر مشکلات این روستاست که زباله خود را در مکانی در خود روستا دفن می‌کنند و سلامتی مردم را به خطر می‌اندازد.

یکی از اهالی این روستا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چاروسا با انتقاد از وضعیت مشکلات روستای گراب گفت: روستای گراب یکی از روستاهای بزرگ این بخش است که متاسفانه به وضعیت بهداشتی و طرح هادی آن توجه نمی شود و همین باعث شده تا مجبور باشیم به جای سرمایه گذاری در این روستا از این روستا مهاجرت کنیم.

وی تاکید کرد: در کدام روستا مکان زباله روستا کنار منازل مردم است و حتی جایگاهی مشخص نمی کنند و در سالیان گذشته جهت اجرای طرح جدول گذاری اقداماتی انجام گرفته که متاسفانه نیمه کاره رها شد و امروز فاضلاب روستا در خود روستا عبور می کند و سلامت ما در خطر است.

وی گفت: باغات نزدیک روستا و زمین های کشاورزی گراب در سالیان گذشته منبع تولید بسیاری از محصولات به خصوص گندم و جو و پیاز ب.ده اما این همه ظرفیت باعث نشد تا مسئولان به این روستا خوب توجه کنند و از زندگی در یک روستا با این همه ظرفیت خوب استقبال کنند که امیدواریم مسئولان به خود آینده و به فکر مردم محروم و مستضعف باشند.

برچسب ها: روستای گراب ، چاروسا
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.